- רדיו קול חי - -

נשיא המדינה והראש"ל ימריאו לפנות בוקר לביקור ממלכתי בספרד

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו נחמה, ימריאו לפנות בוקר לביקור ממלכתי בספרד. נשיא המדינה יהיה אורחו של מלך ספרד פליפה השישי בביקור המציין 30 שנה לכינון היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. הנשיא יבקר בספרד בין התאריכים ט"ז – י"ט בחשוון, 5 – 8 בנובמבר. גם הראש"ל הגר"י יוסף ישתתף בביקור. זאת במלאת מאה שנים לשובה של יהדות ספרד למדינה לאחר הגירוש ב-1492 ובמהלך הביקור ישהו הנשיא ופמלייתו בארמון האירוח הרשמי של מלך ספרד.

בטרם המריא אמר הנשיא: "זהו ביקור היסטורי ומשמעותי אל מדינה שהיא ידידת אמת והוא מציין גם ידידות עמוקה בין עמים. ישראל וספרד קשורות בעבותות של עבר משותף. לפני שלושים שנה, הניחו המנהיגים שלנו את היסודות לעתיד ומיסדו את היחסים הדיפלומטיים בין המדינות. היחסים הללו יקבלו אישוש חם במיוחד בביקור הצפוי לנו. עלינו לממש את הפוטנציאל הייחודי הטמון ביחסים בינינו. יחסים המבוססים על ערכים וחזון משותפים, לצד יכולת ועוצמה.״

אל הנשיא מתלווה משלחת אנשי עסקים ישראליים בכירים מטעם מכון היצוא והתאחדות התעשיינים בראשות נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, מתוך מטרה להעמיק את שיתופי הפעולה העסקיים הקיימים בין המדינות ובמסגרת הביקור יחתמו הסכמים בתחומים שונים.

ביום שני, יארחו המלך ומלכת ספרד לטיסיה אורטיס רוקסולנו את הנשיא ורעייתו בקבלת פנים ממלכתית וייחודית בארמון הטקסים המלכותי של המלך, במהלכה ינוגנו המנוני שתי המדינות, והנשיא, יחד עם מלך ספרד, יסקרו את משמר הכבוד ויצפו במצעד צבאי שיכלול גם תזמורת צבאית, מצעד פרשים ומטח כבוד. מאוחר יותר, הנשיא ורעייתו יתארחו בארמון המלוכה הפרטי, לארוחת צהריים פרטית עם המלך והמלכה. בשעות הערב, המלך והמלכה יארחו את הנשיא ורעייתו בארמון לארוחת ערב ממלכתית בפתחה ינוגנו המנוני שתי המדינות.

למחרת, ביום שלישי בבוקר, נשיא המדינה יפתח סמינר כלכלי, ולאחריו יקיים פגישת עבודה עם ראש ממשלת ספרד, Mr. Mariano Rajoy בארמון ראש הממשלה. בסיום הפגישה יתקיים מעמד חתימה על הסכמים בנוכחות הנשיא וראש הממשלה, ולאחר מכן ימשיכו השניים לפגישת עבודה. מאוחר יותר, הנשיא יישא דברים בסנאט הספרדי בפני מליאת הקונגרס והסנאט בדיון מיוחד של שני בתי הקונגרס. לאחר מכן יחתום הנשיא בספר האורחים ויוענקו לו מדליית הסנאט ומדליית הקונגרס. בשעות הערב, כמנהג המקום, נשיא המדינה ורעייתו יערכו קבלת פנים בארמון האירוח המיועד לאורחים הרשמיים של המלך, לכבוד מלך ומלכת ספרד, בהשתתפות ראשי הקהילה היהודית, משלחת אנשי העסקים שתלווה את הנשיא ומגוון אנשי תרבות ורוח ובנוכחות ראש ממשלת ספרד ורעייתו.

ביום רביעי בבוקר, לאחר ביקור בעיר טולדו, יעשו הנשיא ורעייתו את דרכם חזרה לישראל.