שר התחבורה בחברון: "חוויה להיות כאן"

    איתי גדסי No Comments on שר התחבורה בחברון: "חוויה להיות כאן"

    שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, ביקר היום בחברון, חנך כביש חדש והבטיח: "אעשה בתחומי כל מה שצריך כדי לחזק את האזור"

    השר כץ, ראש מועצת הר חברון ובכירים נוספים
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר התחבורה והמודיעין ישראל כ"ץ ביקר היום (שלישי) במועצה האזורית הר חברון. במהלך ביקורו חנך את כביש 316, סייר באתר המורשת הלאומי בסוסיא ונפגש עם התושבים.

    השר כ"ץ השתתף בטקס חנוכת כביש 316 העובר ביער יתיר שבהר חברון. במסגרת השקעות משרד התחבורה באזור, נכלל גם שיקום הכביש המאפשר הידוק הקשר בין הר חברון לבאר שבע ויישובי צפון הנגב, ויפתח בפני התושבים אפשרויות רבות, ובנוסף יפתח את שוק העתיקות המקומי לקהלים נוספים.

    בשנים האחרונות פעל השר כ"ץ עם משרדו בשיתוף המועצה לריבוד וחידוש של כבישי הר חברון, חידוש צמתים, והוספת תאורות, הקמת מסוף תחבורה חדש והכפלת מספר קווי התחבורה הציבורית. במהלך הסיור פגש השר תושבים ואת הנהגות היישובים שביקשו להודות לו על העשייה הרבה שמורגשת בהר חברון.

    במהלך טקס חנוכת הכביש אמר יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון: "אנו מודים ומעריכים את עבודת משרד התחבורה ובראשו השר ישראל כ"ץ שממשיך את תנופת פיתוח הכבישים הנהדרת גם באזורנו. 35 שנה כביש 316 חיכה לידו המסורה של השר. לכביש ישנה חשיבות בחיזוק הקשר בין הפריפריה למרכז, מטרה אותה שמנו בסדר עדיפות גבוה".

    בחנוכת הכביש התייחס השר ישראל כ"ץ לחשיבותו האסטרטגית של ההתיישבות בהר חברון והתחייב להמשך עשייה ולחיזוק האיזור: "תמיד חוויה להיות כאן. זהו אחד המקומות היפים בארץ. זכות גדולה לחיות בארץ התנ"ך, ללוות את התיישבות וליהנות מיינות יתיר. ליישובי המועצה ישנה חשיבות אסטרטגית ומהותית וחשוב מכל הבחינות לחזק את המקום ואת המתיישבים".

    "אעשה בתחומי כל מה שצריך כדי לחזק את האזור. אנחנו נמצאים כבר בתכנון להרחבת כביש 60 בתוך תכנית החומש, ותכנון נוסף ורחב של התשתיות ביהודה ושומרון. כביש 60 חייב להיות מודרני, פתוח, בטיחותי ונכון תחבורתית. גם בתחבורה הציבורית השקענו רבות במקומות הללו וישנה חשיבות רבה לתחבורה ציבורית. כל אלה יסייעו למשימה החשובה להביא יותר נוכחות יהודית לאזור. פיתוח האיזור מסייע לכלל האוכלוסיות כאן כולל את התושבים היהודים והערבים".

    בתום פגישה מקצועית שנערכה בהשתתפות המשנה למנכ"לית וסמנכ"ל תשתיות- קובי בליטשטיין, אלכס גליק מנהל מרחב דרום בנתיבי ישראל, ישראל אפריאט – קמ"ט תחבורה יו"ש, צוות מטה השר ודרגים מקצועיים, נקבעה תוכנית העבודה ל-2018 בהר חברון שתכלול בין היתר טיפול בצמתים מסוכנים, יציאה לביצוע של עוקף אל ערוב, טיפול במעבר מיתר ותכנון מקיף של כביש 60 העובר בתחום המועצה. וזאת בנוסף לפרויקטים הישובים.



    0 תגובות