השופט הפורטוגלי נדהם משאלתו של עוה"ד הישראלי

    עמית דניאל 5 Comment on השופט הפורטוגלי נדהם משאלתו של עוה"ד הישראלי

    שאלתו התמימה, לכאורה, שהפנה עורך הדין הישראלי אבינועם גואלמן, למשנה לנשיא בית המשפט העליון בפורטוגל, הדהימה את השופט | האם תשובתו מצביעה על הפער העצום בין בג"ץ הישראלי למקבילו הפורטוגלי?

    עו"ד גואלמן והמשנה לנשיא בית המשפט בפורטוגל צילום: באדיבות המצלם
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משלחת עורכי דין ישראלים יצאו לסיור בפורטוגל בעקבות היהודים האנוסים, חייהם, הפוגרומים והגירוש הקשה אותו חוו היהודים במקום. המשלחת, כמו משלחת משפטית, נפגשת עם גורמי משפט מקומיים. המשלחת יצאה מטעם הוועדה למשפט עברי של לשכת עורכי הדין בראשות עו"ד יצחק נטוביץ'.

    בבית המשפט העליון בפורטוגל ציפתה למשלחת פגישה יוצאת דופן. המשנה לנשיא בית המשפט העליון הפורטוגלי, השופט פאבוש, קיבל את פניהם ובמהלך השיחה אף העלה את הקשר שלו לישראל. גם הוא כמו מדינת ישראל נולד בשנת 1967 והוא אוהב את השיר "הבאנו שלום עליכם" וז החל השופט לשיר לעיניהם הנדהמות של עשרות המשפטנים הישראלים שנכחו במקום את השיר בעברית, אליו הצטרפו עורכי הדין בשירה אדירה.

    יו"ר המשלחת, עו"ד יצחק נטוביץ', שאל את השופט "האם לבית המשפט העליון של פורטוגל יש את הסמכות לבטל חוקים שהתקבלו בבית המחוקקים?" השופט נדהם והשיב מיד בשלילה "לא". לאחר מכן שאל אותו יו"ר ועדת הקשר בנימין בלשכת עורכי הדין, עו"ד אבינועם גואלמן שנכח בפגישה והרי יש לכם בית משפט לחוקה, בניגוד אלינו, אם כן, מה תפקידו של בית המשפט לחוקה? והוא השיב בית המשפט לחוקה יכול רק לפרש חוק אבל ובשום אופן לא יכול לבטל חוק".

    יצויין, כי בית המשפט לחוקה עליו מדבר השופט הוא בית משפט נפרד מבית המשפט הרגיל ועליו לתת פרשנויות לחוק או במקרים מסוימים להחזיר את החוק לבית המחוקקים על מנת לקבל את הסברם לחוק.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      ידוע שאצלינו יש חוקים מיוחדים… אנחנו עם מיוחד במינו ????

    2. 4

      רק ישראל מטומטמת שבית המשפט מפר חוקים שחקקו בית המחוקקים

      1. מה שלא מצליחים בבחירות מנסים בדרך שיפוטית עוקפת רצון העם. לכן הם איבדו את מעמדם

    3. 3

      "גם הוא כמו מדינת ישראל נולד בשנת 1967"???
      מדינת ישראל נולדה בשנת ה'תש"ח (1948) ולא ב1967

      1. משקיבלנו את ציון . הבנו שמעשינו רצויים לפני המקום. ונכון לנו התפקיד והמצווה ההיסטורי לבנות בית הבחירה במקומו בירושלים.