הושלמו ההכנות להילולת רחל אימנו בבית לחם • כל הפרטים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הושלמו ההכנות להילולת רחל אימנו בבית לחם • כל הפרטים

    גופי הביטחון, החירום וההצלה השלימו את היערכותם להילולת רחל אמנו זיע"א

    קבר רחל אמנו ע"ה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    משטרת ירושלים, המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, צה"ל, מד"א ואגד השלימו את היערכותם לקליטת עשרות אלפי מתפללים הצפויים להגיע החל מיום שני בצהריים ועד ליום שלישי בלילה לקבר רחל אימנו שבבית לחם לרגל יום פטירתה החל בי"א מרחשון.

    בשל רגישות המקום התקיימה היערכות כבר מספר חודשים של כלל כוחות הביטחון וגופי החירום וההצלה. בהילולה צפויים להגיע, על פי ההערכות למעלה מ-80,000 איש. ממ"ז ירושלים ניצב יורם הלוי קיבל את כלל ההחלטות למבצע זה כולל סיור בשטח שקיים עם כלל הגורמים.

    ממשטרת ירושלים נמסר לקראת ההילולה: "משטרת ישראל השלימה היערכותה לקראת אירוע 'הילולת רחל אימנו' בקבר רחל, אשר תחול אי"ה ביום שני ושלישי. הציבור מתבקש להישמע להוראות השוטרים והסדרנים ולהתאזר בסבלנות".

    שוטרים, לוחמי מג"ב של משטרת ישראל וסדרנים ייפרסו לשמירה על הסדר הציבורי, ביטחון הנפש והרכוש, הסדרה והכוונת התנועה תוך פגיעה מינימלית בשגרת החיים ובמטרה לאפשר הגעה ועזיבה בטוחה של החוגגים הרבים הצפויים לבקר במתחם קבר רחל במהלך ימי ההילולה. מערך הביטחון והאבטחה בעוטף ירושלים יעובה למניעת כניסת גורמים עוינים.

    במשטרה מבקשים לשים לב לכך שלרשות הציבור יופעלו חניונים ומערך היסעים למתחם קבר רחל.

    מערך ההיסעים בתשלום של חברת 'אגד' יהיו מהמקומות הבאים: רחוב מלכי ישראל ואצטדיון טדי. הסדרי מערך היסעים:
    • אוטובוסים פרטיים יופנו לאצטדיון טדי, משם הנוסעים יוסעו באמצעות מערך היסעים (שאטלים).
    • תתאפשר חניית כלי רכב בחניון המזרחי של טדי.
    • לא ייאסף קהל ההולך לאורך ציר תנועת מערך ההיסעים אלא בתחנות האיסוף בלבד.
    • כניסה למתחם קבר רחל תותר להיסעים המאורגנים שנקבעו (חברת 'אגד') ונכים.
    • לא תותר תנועת הולכי רגל לאורך ציר נסיעת האוטובוסים, בין צומת הרוזמרין לקבר רחל.

    הסדרי תנועה:
    • בשל עומסי תנועה הצפויים במהלך ימי ההילולה , מומלץ לנוסעים לאזור גילה לנסוע בציר 50, בגין דרום.
    • צומת דרך חברון – רוזמרין תחסם לסירוגין.
    • לנוסעים להר חומה, מומלץ לנסוע בכביש דרך חברון.
    • לא תותר תנועת כלי רכב מצומת הרוזמרין לכיוון מתחם קבר רחל.
    • לא תותר תנועת כלי רכב על ציר דרך חברון דרומה מכיוון הר חומה לכיוון צומת הרוזמרין.
    • לא תותר חניית כלי רכב ברחוב הרוזמרין ודרך חברון.
    • כלי רכב שיחנו במקומות אסורים/יפריעו לתנועה – יגררו.
    • צומת הרוזמרין מצומת המנהרות וצומת טנטור צפויים להיסגר לסירוגין, בהתאם לעומסי התנועה.

    המשטרה מדגישה לכלל באי ההילולה להגיע רק באמצעות מערך ההיסעים המאורגן. מניסיון השנים שעברו ישנה עליה מתמדת בכמות העולים לציונה של רחל אימנו ומשכך הציבור חייב להתאזר בסבלנות בדרכו למתחם הציון. יש לציין כי המתחם עצמו הינו בעלת קיבולת מצומצמת ביותר. המשטרה פונה לציבור לנהוג בהתאם לחוק ולהוראות, לנהוג במשנה זהירות בשל ריבוי הולכי רגל ולהישמע להוראות השוטרים.

    מגן דוד אדום מרחב ירושלים קיבל את האחריות לאבטחה הרפואית במקום וממד"א נמסר: "כוחות מד"א יאבטחו רפואית החל מיום שני אחר הצהרים ועד יום שלישי בלילה את אלפי המתפללים שיגיעו לפקוד את קבר רחל אימנו ביום פטירתה, י"א בחשוון".

    שלמה פטרובר, מנהל מרחב ירושלים במד"א: "כבכל שנה, נערכנו מבעוד מועד בתיאום עם משטרת ישראל, צה"ל וגורמים נוספים. במקום הוקם אוהל מרפאה ובאזור יתפרסו חוליות עזרה ראשונה רגליות, אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ של מד"א. בכל צורך רפואי ניתן לפנות לכוחות מד"א במקום, או באמצעות קו החירום 101 של מד"א".

    חברת אגד תפעיל נסיעות מיוחדות ביום זה. יצחק רודיך, יועץ אגד למגזר החרדי אומר בשיחה לקול חי: "אגד שנותנת שירות במשך כל השנה לקבר רחל, תפעיל גם ביום ההילולה נסיעות לקבר רחל. קו 163 יפעל מיום שני בשעה 12 בצהריים במתכונת מיוחדת. משעה זו לא יהיה איסוף בתחנות, היציאה היחידה הינה מרחוב מלכי ישראל מול באיאן דרך רחוב הטורים, כ"כ תהיה יציאה מבניני האומה. כלל האוטובוסים ייסעו במסלול מיוחד שנבנה עפ"י הוראות המשטרה שהיא דרך חברון. חברת אגד הינה החברה היחידה שתתן שירות עד לקבר רחל לפי הוראות המשטרה והצבא. שאטלים מיוחדים יהיו גם מצומת רוזמרין (מחסום 300) עד לפתח הציון. ביום שני השירות ממלכי ישראל עד השעה 25:00 בלילה. ולמחרת מהשעה 08:30 עד 19:00".

    רודיך מוסיף: "מדובר במבצע מורכב מאד ולא פשוט, גייסנו צי של אוטובוסים ונהגים לתת מענה לציבור שרוצה להגיע ולהתפלל. חייבים ליידע את הציבור כי הופקו לקחים משנים קודמות, שיפרנו ועשינו הכל אבל הציבור חייב להבין שכל עיכוב במקום אגד כפוף להוראותיהם של כוחות הבטחון. יהיה חפ"ק משותף לכולם במקום לתת מענה לכל בעיה".

    ואנו קוראים מכאן לציבור לבוא ולהתפלל אצל האמא שלנו. האמא של כולנו. ושתבקש על כלל עם ישראל ישועה ורחמים.



    0 תגובות