שאון חורף: איך מתגברים על העירנות?

    אתי קצבורג No Comments on שאון חורף: איך מתגברים על העירנות?

    כשהזזתם את השעון חורף, משהו גם זז אצל הילדים • טיפים להחליק לתוך שעון החורף בבטחה • והעיקר שיהיה בבריאות

    שעון • אילוסטרציה
    15:19
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on דרמטי: מפקד חיל האוויר השתתף בעצמו בתקיפה | מתעדכן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שעון החורף לא רק נתן לכם להרוויח שעה לישון, הוא גם הולך לשנות לכם כמה דברים ביומיום. "לאומית שירותי בריאות" עם הטיפים החשובים לשעון החדש שעון חורף שמח לכולם!

    אין ספק ששעת השינה הנוספת הלילה הייתה מבורכת. לפחות לרובנו. עבור מרבית המבוגרים, ההסתגלות לשעון חורף היא פשוטה. ישנים עוד שעה בכיף, מתעוררים נמרצים ואנרגטיים ונהנים מיום פורה ויעיל. לעיתים מבוגרים יחושו עייפות קלה עם רדת החשיכה (המאד מוקדמת), אך יצליחו לעורר את עצמם בעזרת פעילות, כוס קפה והדלקת אורות.

    הבעיה היא, כמובן, עם התינוקות והילדים. אותם יותר קשה לשכנע כמה טוב לישון שעה נוספת בבוקר, ולגופם לוקח יותר זמן להסתגל לאור הפתאומי בבקרים, ולחושך המוחלט משעות אחר הצהריים. נוצר מעגל קסמים בו הם מתעוררים מוקדם מאד (עוד יותר מוקדם מהרגיל, לדאבונם של ההורים), עייפים ועצבניים משעות הערב המוקדמות וכמובן שנרדמים מוקדם, או, להבדיל, מגיעים בקלות למצב של עייפות יתר וחוסר יכולת לישון.

    ובכל זאת, מה ניתן לעשות? כיצד מסייעים לילדים להתגבר על העייפות שנותרה בעקבות הזזת השעון?

    על מנת להקל על הסתגלות הגוף מומלץ לדאוג להחשיך היטב את חדר השינה בשעות הבוקר (שפתאום מוארות ובהירות). נצלו היטב את שעות האור המועטות, לפתוח תריסים לרווחה, לצאת מהבית ולספוג את השמש.

    חשוב להדליק אורות רבים סביב הבית בשעות אחה"צ, על מנת למנוע עייפות ונמנום בשעות מוקדמות מידי.

    המעבר לשעון חורף לרוב מביא לירידה ב 15-20% ברמת הפעילות הגופנית, הם שלנו והן של הילדים. חשוב להקפיד יתרה על הוצאת הילדים החוצה, למרות החושך. השתדלו לקחת אותם לגינות ולמגרשי הספורט והמשיכו לצאת איתם, לטייל ולהסתובב על מנת שיוכלו לשרוף אנרגיה ולהיות פעילים. למבוגרים חשוב להמשיך להקפיד על שגרת ספורט וכושר, גם כשחשוך.

    החשיכה המוקדמת מביאה לעליה במספר תאונות הדרכים. הקפידו על הדלקת אורות הרכב ועל נסיעה איטית ובטוחה. במיוחד חשוב להישמר מפני הולכי רגל החוצים כבישים בחשיכה. מומלץ לחזור ולשנן עם הילדים את כללי הזהירות בדרכים, ולדאוג שהם לובשים בגדים בהירים ומחזירי אור.

    לאומית מאחלת לכם חורף בטוח ובריא!



    0 תגובות