מרגש ונדיר: מכתבו המיוחד של מרן הגר"ח קניבסקי לתורמי 'קופת העיר'

    חיים כץ No Comments on מרגש ונדיר: מכתבו המיוחד של מרן הגר"ח קניבסקי לתורמי 'קופת העיר'

    במכתבו המיוחד כתב מרן שר התורה שליט"א: "כל מי שיתרום שלש מאות ש"ח לשלושים היתומים שמתחתנים בחודש חשון ואין להם מאומה יזכה בס"ד לעשות שמחה בביתו בקרוב" * תיגבור מיוחד במוקדי 'קופת העיר' עקב הביקוש הרב הצפוי לקבל את הברכה המפורשת

    מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי זצוק"ל צילום: דוד זר
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    התרגשות וביקוש-שיא להצטרפות, עם פרסום מכתב יד קדשו, של מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א בו הוא מעלה על גבי הכתב ברכה נדירה ומפעימה, "יזכה בס"ד לעשות שמחה בביתו בקרוב", עבור שלשים היתומים הנישאים בחודש זה חודש חשוון "ואין להם מאומה", כשמרן שליט"א כותב על "כל מי שיתרום שלש מאות ש"ח לשלשים היתומים", ש"יזכה בס"ד לעשות שמחה בביתו בקרוב".

    עם פרסומה של הברכה המסעירה שכתב מרן שר התורה שליט"א, יוצאת "קופת העיר" במגבית חירום עבור 30 היתומים הנישאים בחודש חשוון, ומעוררים את גודל הצדקה המגיעה ע"י צירוף הכלל כולו, כשהם קוראים לעשות מאמץ מעל מאמץ להירתם למען המגבית הנחוצה, ולהשתדל לסייע בסיוע שיש בו ממש להצלתם של 30 היתומים, ומזכירים כי עבור כל יתום המגבית היא היחידה, הראשונה והאחרונה, וגורלו יוכרע רק לפי הצלחתה של המגבית.

    בחודש זה, יזכו המשתתפים בהצלת 30 היתומים ש"אין להם מאומה" כפי שמעיד מרן שר התורה שליט"א במכתבו, גם לברכה המיוחדת שהעלה והביע מרן שר התורה שליט"א על גבי הכתב במיוחד עבור התורמים סך 300 שקלים.

    במכתבו הנדיר כתב מרן שר התורה שליט"א, בזה הלשון: "בס"ד ר"ח חשון תשע"ח, כל מי שיתרום שלש מאות ש"ח לשלשים היתומים שמתחתנים בחודש חשון ואין להם מאומה יזכה בס"ד לעשות שמחה בביתו בקרוב".

    במכתבו המיוחד של מרן שר התורה שליט"א, מלבד כמובן הברכה הנדירה והמפורשת, "לעשות שמחה בביתו", כשבברכה מדגיש מרן שליט"א את התוספת "בקרוב", הרי שיש כאן גם עדות ברורה על מצבם העגום של שלושים היתומים: "ואין להם מאומה", כאשר הדבר מסביר את המאמץ הבלתי-מקובל של מרן שר התורה שליט"א לפעול ולעורר את הציבור להציל את 30 היתומים.

    ב'קופת העיר' מעריכים כי המוני בני היהדות החרדית יזדרזו להצטרף למגבית המיוחדת אותה פתח מרן שר התורה שליט"א במכתבו הייחודי, ובכך יצילו את 30 היתומים, ויכרכו בתרומת 300 השקלים את שמותיהם ושמות ילדיהם, כדי שיועברו לתפילתו של מרן שר התורה שליט"א. ב'קופת העיר' מדגישים את החשיבות הגדולה להתאמץ במגבית כללית זו אשר הסכומים הנתרמים אליה, מתחלקים בשווה בין כל היתומים והיתומות. ומאידך, מצבם הקשה של כל אחד ואחד מהם קשה מאוד, וכל אחד מהם סבל רבות בימי חייו, כך שחובה לסייע בעדו להצליח להקים בית נאמן ע"י סיוע בסיסי לכל הפחות.

    לתרומות למען נישואי 30 היתומים האומללים, ניתן לפנות במוקד שבבית מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א רח' רשב"ם 23 בני ברק, במוקדי הקופה או במוקד הטלפוני 1800-39-47-47. כמו"כ ניתן להצטרף באמצעות הדוא"ל [email protected], באתר המאושר של קופת העיר, או בעמדות 'נדרים פלוס' ו'קהילות'. בכל האופנים יש לציין עבור קרן מס' 4570.

    מאחורי הקלעים

    מדוע כתב מרן שר התורה שליט"א את המכתב הנדיר?

    השתלשלות עניינים מרתקת התרחשה בחדרו של מרן שר התורה שליט"א בעת פתיחת המגבית עבור 30 היתומים המסכנים הנישאים בחודש חשוון, אשר מלמדת שוב על החשיבות שמייחס מרן שר התורה שליט"א ל'קופת העיר' בכלל ולמגביות היתומים בפרט. כידוע וכמפורסם, אחד מהאגפים המשמעותיים ב'קופת העיר' עוסק בהצלתם של יתומים חסרי כל, שאין להם את המינימום הנדרש כדי לעמוד תחת החופה. בכל חודש וחודש מסננים רבני 'קופת העיר' בבירורים הדוקים את המקרים הקשים ביותר מתוך כלל הפניות והמקרים, תוך כדי תיאום הדוק עם רבני וגבאי קופות הצדקה ברחבי ארץ הקודש, ויוצאים עבורם במגבית מיוחדת.

    בתקופה האחרונה, הרי שמידי חודש בחדשו, בכל פתיחת מגבית עבור יתומים נוספים התפרסמה ברכה והבטחה מפי אחד מגדולי הדור שליט"א, אשר אמרו ובקשו למסור במיוחד עבור המסייעים למענם של היתומים האומללים.

    בסייעתא דשמיא, אכן זכו המשתתפים בהצלת היתומים מידי חדש, להיוושע כפי הבטחותיהם בעל-פה של גדולי הדור שליט"א, בכל חודש בפרטות על נושא מסויים וכפי שאמרו וקבעו גדולי הדור שליט"א.

    מאורע מדהים התרחש בליל שישי בשבוע שעבר, א' דראש חודש חשוון, אז נכנסו גבאי 'קופת העיר' למעונו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליט"א, לפתוח ולקבל את ההוראות וההדרכות עם פתיחת מגבית 30 יתומי חשוון. בעת ששמע מרן שר התורה שליט"א על 30 יתומי חודש חשוון הממתינים לתוצאות המגבית, אמר וביקש למסור לתורמים ברכה מיוחדת שמי שידאג ליתומים האלו בסכום הנצרך לחתונותיהם יזכה בס"ד לשמחה בביתו בקרוב.

    גבאי 'קופת העיר' ששמעו את הברכה הנדירה והמיוחדת יוצאת מפי קדשו, ונפעמו מגודל שעת הרצון ועוצם הברכה, בקשו מיד ממרן שליט"א גם להעלותה על הכתב למען יראו כולם בחוש את מה ששמעו הם עתה, דבר שיש בו משום הכרת הטוב לתורמי הקופה, ומשום סיוע לשלושים היתומים שפתיחת דף חדש בחייהם בצורה נאותה, מותנית בהצלחת המגבית. וכך נטל מרן שר התורה שליט"א את עטו וחקק על גבי הכתב, תיבה אחר תיבה, בקוצר אמרים כדרכו בקודש, אך בבהירות המפורסמת שלו, את ברכתו המפעימה לתורמי המגבית:

    "בס"ד ר"ח חשון תשע"ח" – דהיינו זו החובה שמוטלת עלינו בכל ראש חודש, כקרבן מוסף השייך בדורנו, לדאוג ליתומים של אותו החודש. "כל מי שיתרום שלש מאות ש"ח לשלשים היתומים שמתחתנים בחודש חשון" – מרן שליט"א המנתב מימים ימימה את כל מפעלות 'קופת העיר', נכנס בעצמו עד לפרטים המעשיים ביותר, ומנחה את כלל ישראל באשר לסכום המדוייק הנצרך להוצאות חתונות היתומים. "ואין להם מאומה" – אין עדות יותר נאמנת ממרן שליט"א בעצמו, שבמילים בודדות, מעיד ומספר על מצבם של שלושים היתומים. "יזכה בס"ד לעשות שמחה בביתו בקרוב" – נדמה שמעולם לא התקבלה ברכה כה מפורשת וכה ממוקדת ומיידית, "לעשות שמחה בביתו בקרוב".

    לתרומות עבור 30 היתומים 

     



    0 תגובות