מעמד אדיר בצפת: גמר פרוייקט הלכתי ע"ש של מרן הגר"ע יוסף זיע"א

    קלמן טלר No Comments on מעמד אדיר בצפת: גמר פרוייקט הלכתי ע"ש של מרן הגר"ע יוסף זיע"א
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות ילדי חמד עמדו בכניסה לעיר כשדגלים בידיהם ושירת 'יחיד אל דגול' בפיהם וקיבלו את מרן הראשל"צ הגר"י יוסף, בכניסתו כשהם מלווים את רכבו עד מקום הטקס. ראש העיר אילן שוחט קיבל את פניו של מרן הראשון לציון בחום ואמר כי זכות היא לעיר שבכניסתה נמצאת שכונה הקרויה על שמו של מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל כמזוזה הקבועה על דלת הכניסה לבית.

    מרן הראשל"צ הגר"י יוסף הביע את שמחתו ואמר כי העיר צפת היא העיר הראשונה שגם השכונה נקראת על שמו של מרן זצוק"ל בדבריו שיבח את סגן ראש העיר נהוראי לחיאני על קידום ודחיפת הענין. כמו"כ שיבח את רה"ע ובירכו על עזרתו הרבה לציבור בני התורה בעיר.

    בסיום נגשו מרן הראשון לציון, ראש העיר וסגנו לטקס הסרת הלוט.

    לאחר מכן, התכנסו מאות בני תורה לטקס חלוקת מלגות לאברכים ובחורים שנבחנו במסגרת פרוייקט יוסף דעת והצטיינו.

    פרויקט זה הינו רעיון ייחודי לעידוד לימוד ההלכה שהגה סגן ראש העיר, נהוראי לחיאני לע"נ ולזכרו של מרן פאר הדור, הגאון הגדול רבי עובדיה יוסף זצוק"ל. במסגרת הפרוייקט נבחנים על הלכות שנלמדו מתוך חוברות מיוחדות שמוציאה המחלקה לתרבות תורנית והמצטיינים מקבלים מלגות.

    המעמד נערך כאמור בהשתתפות מרן הראשל"צ הגר"י יוסף, רבה של ביריה, הגר"א ביטון, רבני הקהילות, ראשי הכוללים ואישי ציבור, שר הפנים, אריה דרעי, רה"ע אילן שוחט וסגנו נהוראי לחיאני והרב משה אילוז, מנכ"ל אל המעיין ובהנחיית איתי גדסי.

    ראשון הדוברים שר הפנים, אריה דרעי אמר בדבריו לבני התורה כי הם השומרים והמגינים של עם ישראל בתורתם ועליהם להמשיך ללמוד ביתר שאת.

    רה"ע אילן שוחט שיבח את השר דרעי על סיועו לעיר צפת והוסיף כי קריאת שם השכונה בכניסה לעיר היא כתכשיט לכל העיר אבל מוסדות התורה בעיר הם חזון עובדיה האמיתי.

    מרן הראשון לציון, הגר"י יוסף קרא לבני התורה לקחת דוגמא ממרן זצוק"ל ולנצל את הזמן ללימוד התורה בכל זמן ובכל מצב כשהוא מביא מעשיות משקידתו ומאהבת התורה של אביו מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל.

    הרב הוסיף ואמר לבני התורה כי הם צריכים לרקוד ולשמוח על כך שזכו לשבת ולעסוק בתורה. בסיום דבריו בירך את ראש העיר שיראה ברכה בעמלו וימשיך לפעול למען התורה. כמו"כ בירך את סגן רה"ע הרב נהוראי לחייאני על יוזמותיו הברוכות למען בני התורה בעיר.

    נשיא מועצת חכמי התורה, מרן הגר"ש כהן שלח מכתב ברכה שבו הביע את שמחתו על יוזמה ברוכה זו. האירוע מומן ע"י עירית צפת, המשרד לפיתוח הנגב והגליל ואל המעיין. את הערב הנעים הזמר שלמה כהן עם תזמורתו של עמי כהן. את הערב המרשים הפיקו הלפרין הפקות.

    קרדיט צילום: יעקב כהן



    0 תגובות