ח"כ גפני בהצעת חוק לתקצוב שוויוני במועצות הדתיות

    איתי גדסי No Comments on ח"כ גפני בהצעת חוק לתקצוב שוויוני במועצות הדתיות

    ח"כ גפני וח"כ אורי מקלב הגישו הצעת חוק מהפכנית לתקצוב שוויוני של המועצות הדתיות ברחבי הארץ • הצעת החוק תובא לעיון בפגישה מיוחדת בשבוע הבא לאחר שירדה מסדר היום בוועדת השרים

    חברי הכנסת אורי מקלב ומשה גפני צילום: מרים אלסטר, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום ראשון הקרוב הייתה אמורה לעלות בוועדת השרים לחקיקה הצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב, לתקצוב שוויוני במועצות הדתיות בארץ, זאת לאחר מצוקה קשה של תקצוב כפי שעלתה בדיוני וועדת הכספים טרם אישור התקציב בשנה שעברה.

    הצעת החוק שהציע גפני מהפכנית, ואמורה לעלות כמה עשרות מיליוני שקלים, ולכן הדיון בהצעת החוק נדחה, למרות שההצעה מופיעה בלו"ז הוועדה, ונקבעה פגישה עם צוות האוצר ומשרד הדתות כדי לבדוק כיצד לקדם את ההצעה שוב. כיום סכום ההשתתפות של רשות מקומית בהוצאות תקציב של מועצה דתית יהיה שווה לסכום ההשתתפות של הממשלה בהוצאות התקציב של כל מועצה כאמור, כשהוא מוכפל ב-1.5.

    לכן סכום ההשתתפות הרגיל בהוצאות התקציב של מועצה מתחלק בין: 60% הרשות המקומית ו-40% המדינה. כמו כן נקבע מנגנון דיפרנציאלי, לפיו רשויות שדירוגן גבוה בהתחשב באמות המידה שנקבעו בעניין זה – ישתתפו בשיעורים גבוהים מ-60% ואילו רשויות שדירוגן נמוך ישתתפו בשיעורים נמוכים מ-60%.

    בדיונים שקיימה ועדת הכספים לאשור אמות המידה הנ"ל לשנת 2016, התברר שקיימות רשויות שמתנגדות לאמות המידה שנקבעו בשנת 2015. לכן מוצע לקבוע מנגנון מימון אחר, שמשמעותו 50% מימון של המדינה באמצעות המשרד לשירותי דת ו-50% מימון של הרשות המקומית.

    מדובר בהצעה מהפכנית והאוצר ישא למעשה בנטל של השלמת הפער העומד על 10% ובפועל בעלויות של עשרות מיליוני ש"ח.



    0 תגובות