גלריה אדירה: מעמד מרגש במודיעין עילית

    קלמן טלר No Comments on גלריה אדירה: מעמד מרגש במודיעין עילית

    מעמד היסטורי נדיר שלא ראתה היהדות החרדית שנים רבות | דוד זר תיעד

    מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי במעמד צילום: דוד זר
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מרן שר התורה הגר"ח קניבסקי ערך ביקור נדיר במודיעין עילית, במעמד סיום פרקים מסדר טהרות שנלמדו על ידי למעלה משלושת אלפים בחורי הישיבות הגדולות והקטנות במודיעין עילית, לפי הוראתו של מרן שר התורה שליט"א בכל ישיבות בין הזמנים. מתוך כל הלומדים 1,275 בחורים נבחנו על הנלמד וזכו במלגות.

    הוראתו של מרן שר התורה שליט"א נאמרה לראש העיר יעקב גוטרמן, כשהוא מתבטא "יבואו טהורים ויתעסקו בטהרות". אלפי חוברות עם הפרקים שנבחרו ללימוד חולקו בישיבות בין הזמנים. כאשר הנתונים על הלומדים וכמות הנבחנים הובאה ע"י רה"ע למרן שר התורה, הביע מרן את התרגשותו הרבה ואף נענה לבוא ולטרוח בשעת לילה לביקור ההיסטורי והנדיר במודיעין עילית.

    היה זה מחזה מרגש שלא זכור כמותו, כאשר שמחה והתרגשות משמשים בו בערבוביה. את מרן שר התורה קידם ראש העיר בהכרזה על ההצלחה האדירה בתכנית הלימוד שנקבעה לפי הוראת מרן שליט"א. רכבי משטרה פילסו נתיב לרכבו של מרן שר התורה עד למרכזה של הבמה במתחם הפארק העירוני בכניסה למודיעין עילית, שם התקיים המעמד הגדול.

    עם הגעת מרן שר התורה, פצחו האלפים בשירה אדירה ונרגשת לאורך דקות ארוכות, מתוך התרגשות עצומה ובלתי ניתנת לתיאור, כאשר כל המשתתפים במעמד חשו את ההיסטוריה שהם חווים באותם רגעים.

    "ממרום גילו, טרח והגיע מרן שר התורה באמצע הלילה, כדי לחזק ולרומם ולייקר את הבחורים שלמדו מסכת טהרות בהיקפים כאלו שאינם נתפסים, כאשר רובם המוחלט של הנבחנים עברו בהצלחה רבה את כור המבחן", הכריז רה"ע.

    דברים מיוחדים למעמד שהתבטא מרן שר התורה, נאמרו לקהל המשתתפים ע"י המרא דאתרא הגר"מ קסלר שליט"א, בחשיבות לימוד הפרקים היסודיים מסדר טהרות כבר בגיל נערות.

    את דברי ברכתו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטינמן שליט"א, הביא ראש העיר יעקב גוטרמן, שביקר במעונו קודם למעמד והביא את דבריו. כן הקריאו את מכתבי מרן הגר"ג אדלשטיין שליט"א ומרן הגרמ"צ ברגמן שליט"א. דברי חיזוק מיוחדים נשאו הגאון הגדול רבי דב לנדו שליט"א, הגאון הגדול רבי משה הלל הירש שליט"א והגאון הגדול רבי דוד כהן שליט"א, וכן הגאון רבי איתמר גרבוז שליט"א, ראש ישיבת ארחות תורה והמרא דאתרא הגאון רבי מאיר קסלר שליט"א ורבני העיר שליט"א.

    המעמד הסתיים בשעת לילה מאוחרת בריקודי שמחה והתרגשות נלהבים, בהתעלות והתרוממות הרוח.

    קרדיט צילום: דוד זר



    0 תגובות