האיחוד האירופי מגנה; בהתיישבות תוקפים

    איתי גדסי No Comments on האיחוד האירופי מגנה; בהתיישבות תוקפים

    באיחוד האירופי מגנים את החלטת הממשלה לבנייה נוספת בהתנחלויות • ראש מועצת קרני שומרון, יגאל להב: "האיחוד האירופי מנותק מהמציאות בשטח" • ראש מועצת בית אל, שי אלון: "האיחוד האירופי האחרון שיכול להטיף לנו מוסר"

    ראש מועצת בית אל, שי אלון
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשעה האחרונה האיחוד האירופי גינה את ממשלת ישראל על כך שהחליטה לבנות ביהודה ושומרון.

    ראש מועצת בית אל, שי אלון, ש-300 יחידות דיור לבנייה בבית אל, אושרו אתמול אומר: "האיחוד האירופי הוא הגוף האחרון שיכול להטיף לנו מוסר ולומר לנו היכן ומתי לבנות, הרי מדובר בגוף שעובר על החוק מדי יום כאשר הוא מציב מבנים לא חוקיים בעוטף מעלה אדומים לתושבי הפזורה הבדואית הנמצאת במקום שלא כחוק".

    "מדינת ישראל כולה נמצאת באותם המקומות שבהם דרכו אבות אבותינו לפני אלפי שנים, בבית אל נמצא אתר חלום יעקב שהינו הוכחה חד משמעית להיותנו בעלי הבית כאן. אנחנו נמצאים כאן מתוקף היותנו בנים ששבו לגבולם. נמשיך לבנות ולהיבנות בבית אל ובכל מקום אחר ביהודה ושומרון עם חותמת של האיחוד האירופי וגם בלעדיה".

    ראש מועצת קרני שומרון, יגאל להב, אמר: "לצערי, האיחוד האירופי מנותק לחלוטין מן המציאות בשטח. מי שאינו מנותק ממנה יודע שהיא מוכיחה שוב ושוב שלמרות ויתורים מפליגים שישראל עשתה למען הפלשתינים ולמרות הריסת יישובים פורחים לא התקדם התהליך המדיני אפילו סנטימטר. המציאות שאנחנו מכירים כוללת גם אירועי טרור בלתי פוסקים, גם בשטחים שבהם השליטה הפלשתינית מלאה. למרות זאת, מדינות אירופה לא מפעילות שום לחץ על הפלשתינים להפסקת הטרור וההסתה נגד ישראלים"

    "המציאות כוללת גם את עצירת הבנייה ביישובים היהודיים ביהודה ובשומרון לאורך השנים וגם בימים אלה. וכדי שהדברים יקבלו את הפרופורציה הנכונה: הודעת הגינוי של האיחוד האירופי פורסמה על בניית 1,200 דירות בתא שטח גדול פי 20 מגוש דן. מדובר בכ-10% מן הבנייה שמתקדמת בימים אלה בראש העין לבדה".

    "ברור לנו שאין לאיחוד האירופי כל מחויבות לתהליך מדיני אמיתי או לוח זמנים לקדם אותו בצורה כנה ואמיתית. כל שהאיחוד האירופי עושה הוא להפעיל לחץ על ישראל. גינויים מסוג זה שפורסם היום אין בהם דבר למעט כסת"ח של האיחוד האירופי מול הפלשתינים, על מנת שהאיחוד האירופי לא ייראה כמי שלא עושה דבר למען השלום".

    "זהו אובדן פרופורציות וחוסר הבנה בסיסית לנתונים בשטח. כנראה שבפריז או בבריסל לא מצליחים בכלל לראות את הדברים שנראים ברורים כשאתה חי בשומרון. אני מציע לאיחוד האירופי לבחור – או לסייע באופן אמיתי וכן לגשר על הפערים בין הצדדים, או להקפיד שלא להתערב כמו שהם אינם מתערבים בספרד, בטורקיה ובמקומות אחרים" אמר.



    0 תגובות