מועצת התכנון העליונה אישרה; מברכים ומבקרים

    בנצי לייזרוביץ No Comments on מועצת התכנון העליונה אישרה; מברכים ומבקרים

    לאחר האישור שהגיע, בין היתר לתושבי נתיב האבות, התושבים מבקרים את ההחלטה: "מועצת התכנון העליונה אישרה היום (שלישי) להפקדה תוכנית לבניית 164 יחידות דיור בכפר עציון" • ראש מועצת קרני שומרון, יגאל להב: "צר לי שאחרי 40 שנות התיישבות, צריך לשמוח על כל בית שמאושר"

    נגוהות צילום: דוברות הר חברון
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הוועדה במועצת התכנון העליונה של המינהל האזרחי, אישרה היום להפקדה, תכנית לבניית 164 יחידות דיור בכפר עציון. כמו כן, אושרו תוכניות ל-300 יחידות דיור מוגן במקום.

    יוחאי דמרי, ראש מועצת הר חברון הגיב: "הר חברון מתפתחת וגדלה. הבוקר אישרה ועדת התכנון להפקדה תב"ע ליישוב נגוהות שתאפשר בניה של כשישים יחידות דיור נוספות. אנו מודים לראש הממשלה ושר הביטחון, זהו צעד חשוב ומבורך תחת הנהגתו של ראש הממשלה נתניהו הממשיך את מורשתו של מנחם בגין שהעביר החלטת ממשלה בשנת 81 על הקמת 'נגוהות' עם 250 יחידות דיור. היום עשרים שנה מאז שאוזרח היישוב שנמצא בנקודה אסטרטגית חשובה אנו מתקדמים שלב נוסף לנורמליזציה ושוויון זכויות לאזרחי יהודה ושומרון".

    "בשנים האחרונות מועצת הר חברון בעזרת שרי הממשלה מקדמים את הר חברון השומר על דרומה של ישראל. נגוהות הוא היישוב השני בהר חברון שמקבל תב"ע בשנתיים האחרונות לאחר שסנסנה אושרה ובניית השכונה בה הולכת ונשלמת. אנו לא עוצרים ופנינו לדיון הבא בוועדה עם מאות יחידות דיור שממתינות לאישורה. אנו בטוחים כי הממשלה תעמוד בדיבורה לחזק את ההתיישבות בהר חברון לצד מרכזי קניות מסחר ותעשייה. היום יותר מתמיד גם בשמאל הציוני מבינים כי ישיבתנו כאן היא חיזוק וביטחון לאזרחי ישראל ולחבל הדרומי בדיוק כמו כל מקום אחר במדינתו הנצחית של העם היהודי".

    תושבי שכונת "נתיב האבות" בתגובה להחלטת מת"ע לאישור פתרון זמני במקום: "ההחלטה על הנייר למתן פתרון זמני לתושבי השכונה אינה מספקת ומוכיחה שוב את אזלת היד של הממשלה מול ארגוני השמאל הקיצוני המנצלים לרעה את מערכת המשפט כדי להגשים את שאיפותיהם הפוליטיות".

    עדו אמרו: "אנו קוראים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר החינוך נפתלי בנט, שרי הממשלה וחברי הכנסת לא לחזור על טעויות העבר במגרון, עמונה,עפרה ובית אל,להתעשת ברגע האחרון ולהפסיק את גרירת הרגליים בניסיון להציג כאילו יש פתרון לתושבי נתיב האבות. יש לטפל בשורש הבעיה ולמצוא פתרון כולל לשכונת נתיב האבות ולמנוע את ההרס המיותר ועד אז לחוקק חוק שיעכב את ההריסה".

    ראש מועצת קרני שומרון, יגאל להב, הגיב לאישורי המועצה ואמר: "צר לי שעדיין אחרי 40 שנות התיישבות עדיין צריך לגלות סימני שמחה על כל בית שמאושר. אני מצפה שההתייחסות לאזורים כמו שלנו שהינם הפתרון לגוש דן והצפיפות בו שהאישורים יהיו לאלפי יחידות ולא למאות בודדות"



    0 תגובות