גלריה מרגשת: סיום 1,000 מסכתות לע"נ מרן הגר"ע יוסף זיע"א

    קלמן טלר No Comments on גלריה מרגשת: סיום 1,000 מסכתות לע"נ מרן הגר"ע יוסף זיע"א

    במעמד מיוחד בהשתתפות מאות בני תורה, נחגגו 1,000 סיומי מסכתות לרגל יום ההילולא של מרן הגאון הגדול רבי עובדיה יוסף זיע"א • הגר"ש בעדני: "בכל פעם אני מתרגש לראות מאות בני ישיבות ספרדים" • מרן הראשון לציון, הגר"י יוסף: "צריך להתגאות שזכיתם להיות בני תורה"

    האלפים באירוע צילום: יעקב כהן
    8:13
    18.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך מפתחים את תכונת האומץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מאות בני תורה התכנסו אמש (שני) למעמד אדיר לכבודה של תורה, בו נחגגו סיומן של לא פחות מאלף מסכתות שנלמדו לעילוי נשמתו הטהורה של מרן רבנו הגר"ע יוסף זצ"ל, לרגל יום ההילולא, במעמד מרנן ורבנן גדולי ישראל.

    המעמד, התקיים באולמי תמיר בירושלים, ביוזמת ובפעילות סגר"ע צביקה כהן ומחזיק תיק מורשת מן המזרח פיני עזרא, כחלק משורת אירועים וכינוסים לבני התורה בירושלים.

    ראש ישיבת פורת יוסף, הגאון רבי משה צדקה, חיזק את בני התורה ועמד על ההבדלים בין עבודת ה' מיראה לעבודת ה' מאהבה ושמחה. הגר"מ בירך את בני הישיבות שזכותו הגדולה של מרן הגר"ע תעמוד להם לגדול ולהתעלות בתורה.

    אחר כך נאם יו"ר ש"ס השר אריה דרעי, שאמר כי המעמד הזה הוא התגשמות חזונו של מרן זצ"ל. "מרן זכה לראות מפרי עמלו, כמעט כל היושבים ראשונה בממלכת התורה בעולם הספרדי, הם מבניהם ונכדיהם של אותם בעלי בתים שמרן השקיע בהם ולמד עמהם", אמר דרעי.

    הוא הוסיף: "תדעו לכם, אנחנו יושבים בדיונים ורואים איך בתוך דקות הכל יכול להשתנות, כל האזור הזה כולו רותח, אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר, כמה רחמי שמים אנחנו זקוקים, איך אפשר לעמוד לבד נגד כל האויבים האלה, רק החיזבאללה לבד, שרוצים להשמיד אותנו, יש להם 130,000 טילים שמכוונים לכל ישראל, האיראנים נמצאים בתוך סוריה, ועוד איומים בלי סוף, והקב"ה שומר עלינו בנסים, וכמובן שעושים השתדלות, אבל אנחנו יודעים שהעיקר זה אתם, החיילים של ה', ואתם צריכים לעמוד על משמרתכם".

    חבר מועצת חכמי התורה הגר"ש בעדני, אמר בדבריו: "בכל פעם שאני רואה כנס כזה של מאות בני תורה מעדות המזרח, אני מתרגש מאוד, בגלל שאני היום הזקן שבחבורה, ואני זוכר איך לא היה לנו כלום, בקושי היו כמה עשרות בחורי ישיבה ספרדים בארץ, ות"תים בכלל לא היה", תוך שהוא מפרט את השתלשלות תקומת עולם התורה הספרדי והקמת תנועת ש"ס. "הכל בזכותו של מרן רבנו עובדיה ובזכות האנשים שפעלו במסירות נפש", אמר. הגר"ש הוסיף וקרא: "פעם בחור היה שקוע בלימוד, היום בחור צריך כל מיני דברים, צריך פלאפון, צריך לדעת מה קורה, פוליטיקה, בחור ישיבה צריך להיות שקוע אך ורק בלימוד התורה, רק ככה גודלים, לא לבזבז את הזמן על שטויות".

    מרן הראשל"צ, הגר"י יוסף עורר את בני הישיבות להתחזק בעמל ובהתמדת התורה, וללמוד מהשקידה העצומה של מרן זצ"ל, תוך שהוא משלב סיפורים על אהבת התורה הנדירה שפיעמה במרן, "צריך ללכת בדרכיו של מרן", אמר הגר"י. "אתם צריכים להתגאות שזכיתם להיות בני תורה, לא כל אחד זוכה לכך".

    בנוסף השתתפו בכינוס, הגר"ר אלבז, הגרב"צ מוצפי, הגר"ב שמואלי, הגר"ז כהן, הגר"מ טולידאנו, הגר"ב שרגא ועוד מגדולי הרבנים וראשי הישיבות.

    קרדיט צילום: יעקב כהן



    0 תגובות