בית שמש נתנה כבוד לתורה

    איתי גדסי No Comments on בית שמש נתנה כבוד לתורה

    בית שמש לבשה חג: במעמד תורני מפואר הוכתרו בני הישיבות שזכו במקומות הראשונים בתחרות העירונית לכתיבת חידושי תורה • במקום הראשון: שמעון בן-חמו מישיבת 'באר התלמוד'  • ראש העיר, משה אבוטבול הכריז במעמד כי 25 מערכות חידושי התורה הטובים ביותר יתפרסמו בקובץ תורני שיופץ בכל היכלי התורה בארץ

    צילום: דוד אדרי
    19:23
    16.04.24
    קובי פינקלר No Comments on גלנט: "האיראנים נכשלו במתקפה ויכשלו בהרתעה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בית שמש של תורה: במעמד ראשי ישיבות ורבני העיר ציינה בית שמש ברוב פאר והדר את טקס חלוקת המלגות לזוכי תחרות כתיבת חידושי תורה מקרב בני הישיבות תושבי העיר. פרויקט שנערך בבית שמש לראשונה ובדעת פרנסי העיר להפוך אותו למעמד קבוע, מתוך מטרה לרומם את קרנם של בני הישיבות בעיר, ולעודד את בני הישיבות לכתוב חידושי תורה.

    התחרות שנערכה ביוזמת עיריית בית שמש, הייתה פרי שיתוף פעולה של ראש העיר משה אבוטבול יחד עם חברי מועצת העיר ישראל סילברסטין ויגאל חדד, שחברו יחדיו למען פרויקט חשוב זו שקיבל את השם 'וזרח השמש', והוא הוקדש לזכרם של מרנן ורבנן פוסקי הדור, מרן הגרי"ש אלישיב זצ"ל, מרן הגר"ע יוסף זצ"ל ומרן הגר"ש וואזנר זצ"ל.

    כבר לפני כחצי שנה פורסם בקרב בני הישיבות מתושבי בית שמש על תחרות כתיבת חידושי תורה, ובמהלך המועד שהוקדש להגשת החיבורים, הגיעו קרוב ל-150 מערכות פרי עמלם של בני הישיבות. ועדת בדיקה שבה היו חברים הרה"ג ר' פנחס בלויא שליט"א ראש כולל קנין יוסף, הרה"ג רבי שלמה גבאי שליט"א רב קהילת חניכי הישיבות בשכונת חפציבה, והרה"ג רבי יוסף עבאדי שליט"א ראש ישיבת 'אוהל יוסף', עברו על כל אחד מהחיבורים כאשר זהות הכותבים הייתה עלומה, ומתוך כל החיבורים נבחרו 25 המובחרים, כאשר מתוכם העפילו שלשה למקומות הראשונים: שמעון בן חמו מישיבת 'באר התלמוד' במקום הראשון, שלמה זלמן מישור מ'ישיבת תפרח' במקום השני, ועובדיה מזרחי מישיבת 'מאור התורה' במקום השלישי.

    מעמד הסיום והכתרת חתני התורה של בית שמש נערך במוצאי שבת בראשית, בסמיכות לחג שמחת תורה, ולא בכדי נבחר עיתוי זה לערוך את הטקס החשוב, שכן לדברי ראש העיר משה אבוטבול "יש חיבור מאחד בין שמחת התורה לבין שמחת התורה של בני הישיבות בעיר שלומדים ועמלים כל השנה בהיכלי התורה, ועבור בית שמש להוקיר אותם ולשבח את פרי עמלם ויגיעתם זו שמחה כפולה ומכופלת".

    המעמד נערך באולמי בית תפילה ברמב"ש ואותו פיארו רבני העיר והקהילות, כאשר על הצד המוזיקלי הופקדה תזמורתו של ראובן בנט, ומי שהנעים זמירות ורומם את הקהל היה אומן הרגש מוטי שטיינמץ ששימח את הציבור את שירי רגש ורוממות, ובהם גם שירים חדשים שעדיין לא התפרסמו ועתידים להתפרסם בדיסק החדש שיצא לאור בקרוב.

    את המעמד פתח והנחה ראש העיר משה אבוטבול באומרו שיום זה הוא יום גדול ורב רגש עבור תושבי בית שמש, הרואים עין בעין את פריחתו של עולם התורה בבית שמש, ואיך מבית שמש יוצאת תורה, בני ישיבות שעמלים לתפארת לכתוב חידושי תורה עמוקים ומשובבי לב, ואין ספק כי מהם עוד יפארו את כל עולם התורה בדור הבא.

    "לפני כ-30 שנה", אמר ראש העיר, "ניסיתי לעשות נפשות למען בית שמש, הסתובבתי בכוללים בבני ברק ובירושלים ועניינתי אברכים לעבור לבית שמש, אבל אלו הראו לי את דברי התנא רבי יוסי בן קסמא במסכת אבות 'איני דר אלא במקום תורה', הנה כי כן כיום כולנו רואים כי דווקא אלו שעברו לבית שמש הביאו עמם את ה'מקום תורה' לבית שמש, עד כי כיום יש בעיר אלפי בני ישיבות, וכשאומרים 'מקום תורה' מתכוונים לבית שמש".

    בדבריו שיבח ראש העיר את עמיתיו להקמת הפרויקט החשוב של 'וזרח השמש', חברי מועצת העיר ישראל סילברסטין (מחלקה לפרויקטים קהילתיים) ויגאל חדד (המחלקה לתרבות תורנית), שעמלו מתוך אהבת תורה, והצליחו יחדיו בכוח האחדות להביא לקיומה המוצלח של התחרות, ולתוצאות הברוכות שירוממו את קרן התורה בבית שמש. ראש העיר גם הודה בדבריו לשר הפנים והפריפריה אריה דרעי על החסות והתמיכה שניתנה למעמד לכבודם של בני הישיבות בבית שמש.

    בסיום הדברים אמר ראש העיר כי מרוב השבחים הרבים שהוא קיבל על חידושי התורה שכתבו הבחורים, חשוב שהדברים לא ישארו רק בכתובים, ולכך הוא יוזם להוציא קובץ תורני שבו יתפרסמו 25 המערכות שהגיעו למקומות הראשונים, ואת הקובץ להפיץ בכל היכלי התורה בארץ, ובכך תורתה של בית שמש תגיע לכל עמלי התורה.

    את ברכת היכלי הישיבות בבית שמש הביאו ראש ישיבת באר התורה בבית שמש הגאון רבי גבריאל יוסף לוי שליט"א, וראש ישיבת דרכי דוד בבית שמש הגאון רבי אהרן חזן שליט"א, שקשרו שבחים על היוזמה החשובה שיש בה בכדי לעורר כישרונות צעירים לכתוב מערכות לעמיתה של תורה.

    ראש ישיבת באר התורה אמר בדבריו על התועלת העצומה שיש בכתיבת חידושי תורה לתלמיד הישיבה בעצמו, שכך לומד ומסכם את הדברים בצורה מושכלת, ואמר כי שמע ממרן הגר"ש רוזובסקי זצ"ל שאמר כי בעוד ובהרצאת מהלך בסוגיה אפשר לטעות, אבל כשמעלים את הדברים על הכתב אי אפשר לעשות זאת בצורה עקומה, ומגיעים לבירור נכון ומסודר.

    בדבריו גם הציע ראש ישיבת באר התורה כי בפעם הבאה יינתן מקום בתחרות גם לכתיבת הערות קצרות על סדר המסכתות, דבר שיכול לרומם את כלל הלומדים ואף להפוך את הדברים הנבחרים לכאלו שיתבדרו בבי מדרשא. ראש ישיבת דרכי דוד התייחס לחשיבות של לימוד התורה שהיא מעל לכל ערך ומחשבה, כמו שנאמר כי 'יקרה היא מפנינים' שלומדי התורה לאימתה חשובים יותר מכהן גדול הנכנס לפני ולפנים, אחר ולימוד התורה הוא גבוה מעל לכל אלו.
    בדבריו גם התייחס ראש ישיבת דרכי דוד לכך שבית שמש הפכה להיות כרך של תורה, ואמר כי זו זכות גדולה לראות את העיר בפריחתה, ישיבות וכוללים לתפארת, וכאן באולם רואים אנו מאות בני ישיבה שרואים על פניהם יראת שמים ועמילות בתורה. חשוב אכן לעודד את כתיבת חידושי התורה שדרך הכתיבה זוכים להגיע לאמיתה של תורה.

    בזה אחר זה נשאו דברים גם הרבנים הגאונים שבדקו את המערכות שכתבו בני הישיבות, וכל אחד בסגנונו ציין את הקושי שהיה לבחור את המובילים, שכן מרבית המערכות היו מצויינות וחשובות, והיו צריכים בדיקה אחרי בדיקה בכדי לבחור את המעולים שבמעולים, אבל למעשה כולם כתבו מערכות לתפארת.

    חבר מועצת העיר יגאל חדד אמר כי עבורו זה מעמד מרגש ביותר, בתחילת הדרך לא חלמנו שנגיע לכך, והנה רואים אנו כי בית שמש מתברכת בבני ישיבות מצוינים שמרוממים את שמה של עירנו בתורתם ועוד עדיים יהיה לגאון ולתפארת.

    ישראל סילברסטין חבר מועצת העיר גילה בדבריו כי כשהפרויקט יצא לדרך הם חשבו שיגיעו בין 30 ל-40 מערכות, אבל לכך הם לא פיללו שיגיעו קרוב ל-150 מערכות משובחות. אך עם זאת הוסיף כי הוא יודע כי אחד הדברים שעיכבו בחורים נוספים מלשלוח היה הצורך להביא את החומרים מוקלדים, ולכן לקראת הפעם הבאה הם מתכוונים גם להתגבר גם על כך, בכדי שכל בני הישיבות יוכלו לשלוח לתחרות מפרי עמלם.

    עם תום מסכת הנאומים הכריז ראש העיר משה אבוטבול את הזוכים ב-25 המקומות הראשונים, וכאשר הציבור כבר נכנס לרגעי המתח, הכריז ראש העיר את שמותיהם של שלשת הזוכים במקומות הראשונים, ומיד עם הכרזתו של הזוכה במקום הראשון הבחור שמעון בן-חמו תושב שכונת הדיור להשכרה שמתברר שגם כבר חיבר ספר משלו 'ביכורי שמעון' על מסכת בבא בתרא, פרץ הקהל בשירה ובריקודים 'אשרי מי שעמלו בתורה'.

    את בימת הכבוד פיארו הרבנים הגאונים: רבי שלמה זלמן פרלשטיין שליט"א מרא דאתרא רמב"ש א', רבי מרדכי גולדשטיין שליט"א מרא דאתרא שכונת משכנות יעקב, רבי גבריאל יוסף לוי שליט"א ראש ישיבת באר התורה, רבי אהרן חזן שליט"א ראש ישיבת דרכי דוד, רבי צבי הכהן דוידוביץ' שליט"א רב קהילת החסידים רמב"ש א', רבי אלחנן פרץ שליט"א מרא דאתרא רמת בית שמש ב' דקהילות הספרדים, רבי אלימלך קורנפלד שליט"א רב קהילת הגר"א רמב"ש א', רבי ינון רביב שליט"א רב קהילת אוהל יוסף רמב"ש א', רבי פנחס בלויא שליט"א ראש כולל קנין יוסף, רבי שלמה גבאי שליט"א רב קהילת חניכי הישיבות בשכונת חפציבה, רבי יוסף עבאדי שליט"א ראש ישיבת 'אוהל יוסף', רבי מרדכי כהן שליט"א ראש ישיבת 'ממלכת כהנים', רבי שלמה לוי שליט"א מראשי ישיבת 'חזון עובדיה', ועוד.

    אישי ציבור: ראש העיר, משה אבוטבול, סגן ראש העיר, שמואל גרינברג, חברי מועצת העיר, ישראל סילברסטין, יגאל חדד, משה מונטג. אליעזר וויס, יו"ר איגוד בני הישיבות, הרב חיים זמורה מראשי העושים למען בני הישיבות בעיר, נתנאל חן יו"ר ארגון בני היכלא לבני הישיבות, ועוד



    0 תגובות