שלב נוסף? נדחו טענות הפלסטינים על קרקע "עמיחי"

    איתי גדסי 1 Comment on שלב נוסף? נדחו טענות הפלסטינים על קרקע "עמיחי"

    הקמת היישוב "עמיחי" למגורשי "עמונה" התקדמה צעד נוסף: וועדת המשנה להתנגדויות של המינהל האזרחי דחתה את התנגדויות הפלסטינים על הקרקע

    גירוש עמונה בפעם הקודמת צילום: פלאש 90
    16:02
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on "את שונאת את החרדים?": כיצד הגיבה היועמ"שית?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת משנה להתנגדויות במינהל האזרחי דחתה את ההתנגדות שהגישו פלסטינים נגד התכנית להקמת "עמיחי", היישוב למפוני עמונה.

    כזכור, לאחר שפונו מעמונה, הובטח למפונים, כי יוקם עבורם יישוב חדש שייקרא עמיחי. הקמת היישוב מתמהמהת והתושבים כבר זעמו בריאיונות שונים לתקשורת.

    טלי, ממפונות עמונה, סיפרה בראיון לקלמן ליברמן ב"כאן": "יש שם, יש מקום ויש שטח אבל אנחנו צריכים להגיע לשם" אמרה ותיארה את מצבם כעת "אנחנו חיים במדרשה. אנחנו גרים במחסנית נוער, חדרי פנימיה. חשבנו שנהיה שבועיים ואז ידאגו לנו אבל אנחנו ארבעה חודשים כבר נמצאים בתנאים הללו. ישנים במיטות קומותיים ונמצאים במצב שלא מתאים למשפחות".

    היא סבירה כי מאחר ואין תאריך יעד התהליך יכול להימשך שנים ארוכות: "רוצים ללכת לפי תכנון. ברגע שמוציאים תב"ע זה יכול לגרור התנגדויות. מגרון חמש שנים כבר בלי תב"ע" היא טוענת כי ראש הממשלה הוא זה שבעיקר איכזב אותם: "ראש הממשלה אמר לנו 'נשאיר אתכם על ההר בעמונה ואם לא נשים יישוב חדש'. אנחנו רוצים להתחיל את השנה הבאה כמו משפחה. אנחנו לא רוצים להיתקע באתר זמני או לפזר אותנו בכל מיני מקומות זה יכול לקחת שנתיים שלוש וגם חמש. אין תאריך יעד. יש תכנון. לכן אתמול ברגע הראשון שמחתי לשמוע את הבשורה אבל אחרי שעיינתי במה שנכתב גיליתי שאין שום דבר חדש. אנחנו רוצים לעלות עם קראוונים לשטח".

    כאמור, וועדת המשנה להתנגדויות דחתה את ההתנגדויות שהגישו הפלסטינים על הקרקע ובכך הקמת היישוב החדש התקדמה בשלב נוסף.



    1 תגובות

    מיין תגובות