- רדיו קול חי - -

בשביל להרוויח כסף, הסדרי הטיסה היו בלתי מתחשבים

תביעה ייצוגית שהוגשה כנגד חברת ישראייר, מגוללת את סיפור נסיעתם של חסידים רבים לציונו הקדוש של רבי נחמן מברסלב זיע"א, אשר לטענת באי כח התובע נתקלו בהסדרי טיסה בתנאים ירודים ונמוכים.

על פי כתב התביעה הייצוגית שהוגשה כנגד חברת ישראייר תעופה ותיירות בע"מ, על סך של 9,612,000 ש"ח בגין נזקים שגרמה לכאורה ישראייר במחדליה לחברי הקבוצה, 3,204 נוסעים מ-17 טיסות שונות של ישראייר מאומן (קייב-אוקראינה) לישראל, שהתקיימו בימים שלאחר ראש השנה התשע"ח. בין היתר, נאלצו הנוסעים להמתין לכניסתם לטרמינל שעה ארוכה תחת כיפת השמים בקור ובגשם, וזאת עקב כך שהמקום שהוקצה להמתנת הנוסעים היה מלכתחילה מחוץ לטרמינל. כמו כן, לאחר ביקורת הדרכונים נאלצו חברי הקבוצה לשהות שעות ארוכות באולם קטן ללא מזון ומים, זאת כאשר ישראייר סירבה לספק לנוסעים מים לשתיה כמתחייב בחוק.

הנוסעים [1]

עו"ד יעקב ביטון המייצג את התובע בתובענה זו ציין כי "אנו ערים לתופעה החוזרת על עצמה מדי שנה, של עיכובים בטיסות לאומן ובחזרה ממנה, זלזול בציבור הנוסעים, ולו בשל כך שהנוסעים ברובם נמנים על הציבור החרדי שאינו מודע היטב לזכויותיו, ומתקשה לממשן בבית המשפט. אני מקווה, שהתובענה הייצוגית שהוגשה היום תעביר את המסר לישראייר ולכל חברות התעופה, כי זכויותיהם של הנוסעים אינם הפקר, גם אם מדובר בציבור חרדי. חברה שבוחרת לרמוס את זכויות לקוחותיה הנוסעים, שתתכונן לשלם על כך בהתאם, וביוקר".

מחברת ישראייר נמסר בתגובה: "סידורי הקרקע הנם באחריות שדה התעופה בתיאום למול הביטחון הישראלי. מדובר בטיסות שהוחכרו במלואן לסוכן אשר היה מעודכן בפרטים. לגבי הבקשה לתביעה הנ"ל טרם התקבלה אצלנו. לאחר שתתקבל נלמד את פרטיה ונגיב בערכאות המתאימות".