טראמפ הודיע: ארה"ב פורשת מאונסק"ו

    איתי גדסי 1 Comment on טראמפ הודיע: ארה"ב פורשת מאונסק"ו

    על רקע האנטישמיות כלפי ישראל, ארה"ב הודיעה: פורשים מאונסק"ו | תגובות במערכת הפוליטית וככל הנראה, צעד זהה של ישראל – בדרך

    טראמפ וביבי צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול פורסם כי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע כי ארה"ב צפויה לפרוש מהארגון הבינלאומי אונסק"ו. הפרישה צפויה להוות קיצוץ משמעותי בתקציב הארגון ולהשלכות מדיניות נוספות.

    הפרישה, על פי הדיווחים, באה על רקע הקו האנטישמי אותו מוביל הארגון. כזכור, השנה האחרונה העביר הארגון מספר החלטות אנטישמיות בגדר ההזויות כדוגמת הכרזה על מערת המכפלה כאתר מורשת פלסטיני, שלילת הקשר בין ישראל לכותל המערבי ועוד.

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בירך על ההחלטה האמריקאית ואמר: "‏זו החלטה אמיצה ומוסרית, משום שאונסק"ו הפך לתיאטרון האבסורד ומשום שבמקום לשמר את ההיסטוריה, הוא מעוות אותה". ראש הממשלה אף הנחה את משרד החוץ להכין את פרישת ישראל מהארגון במקביל לארה"ב.

    שר הביטחון, אביגדור ליברמן, אמר: "זהו צעד חשוב ונכון ערכית ומוסרית של בת בריתנו הגדולה ארצות הברית כלפי ארגון אנטישמי ומוטה פוליטית, שהפך את השקר למנהג, ואיבד את הדרך ואת הרלוונטיות".

    השר לביטחון פנים ולנושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, אמר: "אין מוצדקת מהחלטת הפרישה האמריקנית שהוכיחה את עומק הידידות לישראל. זה הזמן להודיע רשמית לאו"ם שאם תפורסם על ידו "הרשימה השחורה" של חברות בעלות ‏פעילות כלכלית גם ביו"ש, יופסק לחלוטין המימון לאו"ם ע"י ארה"ב וישראל. האו"ם הופך לארגון bds ודל"ג לישראל ואין סיבה שמשלמי המיסים ישאו במימונו".

    שר החינוך, נפתלי בנט, אמר: "לפני שנה בדיוק הודעתי על הפסקה של כל פעילות מול הארגון. אני מברך את ארה"ב על ההתייצבות לצד האמת".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      החלטה נבונה ואמיצה המראה על ידידות וקשר עמוק עם ישראל