- רדיו קול חי - -

ושוב ושוב ושוב: חמאס ופת"ח חתמו על הסכם פיוס

בתיווכה של מצרים, אתמול חתמו שני ארגוני הטרור, חמאס ופת"ח, על הסכם פיוס. הסכם פיוס מסוג זה אינו נחתם בפעם הראשונה ובפעמים הקודמות הסתיים בהתגברות הפילוג בין ארגוני הטרור ובפגיעות הדדיות בין המחבלים של שני הצדדים.

מלשכת ראש הממשלה אמרו אתמול: "כל פיוס בין הרשות הפלסטינית לבין החמאס חייב לכלול עמידה בהסכמים בינלאומיים, עמידה בתנאי הקוורטט ובראשם הכרה בישראל ופירוק חמאס מנשקו. המשך חפירת מנהרות, ייצור טילים וייזום פעולות טרור כנגד ישראל מנוגד לתנאי הקוורטט ולמאמצי ארצות הברית לחידוש התהליך המדיני".

"ישראל דורשת את קיום התנאים הללו וכן את שחרורם המיידי של חללי צה"ל אורון שאול והדר גולדין ז"ל והאזרחים אברה מנגיסטו והישאם א- סייד המוחזקים בידי חמאס באכזריות. כל עוד חמאס לא יתפרק מנשקו וממשיך לקרוא להשמדת ישראל, ישראל רואה בו אחראי לכל פעולות טרור שמקורן בעזה".

"ישראל מתנגדת לפיוס שאינו כולל מרכיבים אלה. ישראל עומדת על כך שהרשות הפלסטינית לא תאפשר מאחז כלשהו לפעולות טרור של החמאס משטחי הרשות ביו"ש וכן מעזה, אם אכן הרשות הפלסטינית תקבל אחריות על שטחה. ישראל תבחן את ההתפתחויות בשטח ותפעל בהתאם".

חבר הקבינט ושר החינוך, נפתלי בנט, אמר: "הפלסטינים בחרו להקים היום ממשלת טרור. מי שחתם על ההסכם הוא סלאח ערורי שעומד מאחורי חטיפה ורצח שלושת הנערים. חבירת אבו מאזן וחמאס הופכת את הרשות הפלסטינית לרשות של טרור. על מדינית ישראל לנתק כל מגע מול רשות טרור זו".

"מעתה שיתוף פעולה של ישראל עם אבו מאזן, הוא שיתוף פעולה עם חמאס. חשוב להבהיר זאת משום שצפוי לחץ בינלאומי על ישראל לחדש את המשא ומתן על בסיס ההסכם הפלסטיני. מתוך מחויבות ואחריות לביטחון ישראל, יש לעצור מיידית העברת הכספים לממשלת חמאס ולהפסיק להיות 'הכספומט של הטרור', בפרט כאשר לא שוחררו החיילים חטופים, לא הכירו בישראל ולא הפסיקו את ההסתה והתשלום לטרוריסטים".