המונים בחגיגות ההקפות השניות בכל רחבי הארץ

    אבי יעקב No Comments on המונים בחגיגות ההקפות השניות בכל רחבי הארץ

    תיעוד ענק: בהיכלי הישיבות ובתי המדרשיות בכל רחבי הארץ חגגו רבבות את ההקפות השניות | בכפר חב"ד השתתפו אישי ציבור רבים בחגיגה המסורתית | בכותל המערבי חגגו לראשונה עם תזמורת ברחבה הגדולה, יחד עם יותר ממאה ספרי תורה | גם מפכ"ל המשטרה פיזז בחגיגות אמש בכפר חב"ד ובבני ברק

    16:30
    25.04.24
    איתי גדסי No Comments on ירושלים: אלפי בני ישיבות מעדת תימן התכנסו לשמחת חג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בהיכלי הישיבות ובבתי כנסת רבים נערכו אמש הקפות שניות, עם סיום שמחת תורה, לצד הקפות המיועדות לבני חו"ל השוהים בארץ וחוגגים יום טוב שני של גלויות.

    חגיגת הקפות שניות מרכזית נערכה אמש בבית הכנסת המרכזי בכפר חב"ד והיא הועברה בשידור חי בקול חי. (ראו גלריה).

    ברחבת הכותל המערבי השתתפו אלפים בהקפות השניות שנערכו לראשונה בליווי תזמורת ובהשתתפות רבנים, אישי ציבור וקהל המונים.

    בקרן למורשת הכותל ציינו, כי הם מקווים שהאירוע שמתקיים השנה לראשונה יהפוך למסורת. ההחלטה לקיים הקפות שניות בסדר גודל כזה, מסבירים בקרן, התקבלה בעקבות העבודה כי במוצאי שמחת תורה אשתקד הגיעו מאות אנשים לכותל ובהם בעיקר מבקרים מחו"ל שחוגגים יומיים את החג.

    בכותל המערבי ישנם כיום למעלה מ-100 ספרי תורה, שסיפקו מצע לשמחה גדולה ולריקודים רבים בשבע ההקפות המסורתיות.

    בתוך כך מסכמים היום בקרן למורשת הכותל את חגי תשרי בהם פקדו למעלה ממיליון וחצי אנשים את הכותל המערבי במהלך חודש אלול וחגי תשרי.

    בחסידות צאנז כמו בכל שנה קיימו גם את ההקפות השניות בהשתתפות חסידים רבים בראשות האדמו"ר. צפו:


    בבית טיכו בירושלים התקיימה הלילה חגיגת הקפות שניות של ישיבת מרכז הרב. קרוב ל-100 שנה מתקיימת שמחת הקפות שניות במקום זה, אותה הנהיג הגראי"ה קוק זצ"ל.

    מנהל ישיבת מרכז הרב, הרב חיים כץ סיפר: "מדי שנה בשנה קרוב ל-100 שנה מתקיימת כאן הקפות שניות שהנהיג הרב זצ"ל. בוגרי ותלמידי הישיבה לדורותיהם באים לכאן לשמוח בשמחת התורה עד תפילת ותיקין. על אף שהמקום צפוף השמחה כאן פורצת גבולות ומושכת אליה אלפים גם חרדים וחסידים באים לכאן להשתתף בהקפות. ראש הישיבה הגאון רבי יעקב שפירא נמצא כאן עד השעות המאוחרות של ההקפות יחד עם רבני הישיבה וכמובן תלמידי ובוגרי ישיבת מרכז הרב שבאים מכל הארץ. חלק מהיופי כאן זו הצפיפות, לראות את כולם מקפצים ושמחים עם ספרי התורה".

    באירוע אמש השתתפו: השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ראה"ע ניר ברקת, משה ליאון, חכי"ם, ראשי ישיבות שחלקם הם בוגרי הישיבות ועוד. שמחת ההקפות מורכבת באופן ייחודי בליווי תזמורתו של מוסא ברלין שכבר עשרות שנים מנגן שם, ובכל הקפה יש שירי רגש ולאחר מכן שירים השמחים.

    הרבה מאלו שאינם שומרי תורה ומצוות אך עוברים ברחוב הרב קוק בי-ם נעצרים להאזין את השירה והניגונים שבוקע מהמקום שפעם בשנה במוצאי ש"ת אלפים נוהרים למקום , וכן כן בהנהלת הישיבה לא חושבים להעביר את ההקפות השניות להיכל הישיבה אלא להמשיך גם בשנים הבאות בבית טיכו , כשהסדר מופתי וכולם יכולים לשמוח בשמחת התורה כולל עזרת נשים ומעגל סגור בחדרים הפנימיים במקום.

    צפו:

    בישיבת הר המור בירושלים, הגיעו אלפי אנשים. האיזור נחסם לתנועה מהקהל הרב שהגיע. צפו:



    0 תגובות