- רדיו קול חי - -

בליל הושענא רבה: מתפללים רבים בקבר יוסף הצדיק זיע"א

אלפי בני אדם נכנסו הלילה לקבר יוסף הצדיק זיע"א, זאת לליל הושענה רבה. בראש הנכנסים היה הגאון הרב אליעזר ברלנד עם מאות מתלמידיו. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן נכנס אף הוא כשאליו מצטרף מלקולם הונליין, יו"ר וועידת הנשיאים של ארה"ב – גוף הגג המאגד את הארגונים היהודיים בארה"ב מול הממשל האמריקאי – ומהווה הקול של יהודי ארה"ב בעיקר בנושא יחסי ישראל ארה"ב מול הממשל.

"אנחנו שמחים גם היום להתפלל על קברו של יוסף הצדיק ולזכות את הרבים בכניסה לקבר בעיצומו של חג הסוכות" אומר יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון "אולם השמחה מהולה בעצב. צר לנו על כך שהכניסה נעשית שוב בחשכת הלייל, כגנבים בלילה במקום לאור היום בשמחה כפי שראוי. צר לנו שגם היום הממשלה ממשיכה לדדות לעבר בנייה אמיתית ביוש ובירושלים במקום שנרים סוף סוף ראש ונממש את ריבונותנו. אני מקווה שאחינו בארה"ב יזכרו כי זהו כור מחצבתם כפי שהוא כור מחצבתנו ויעבירו לממשל ארה"ב את המסר הנכון. לא נקבל הגבלות ואיסורים על בנייה בארץ ישראל".

הכניסה נעשתה בליווי כוחות הביטחון ובארגון מועצה אזורית שומרון ומנהלת המקומות הקדושים. דגן הודה לכוחות הבטחון על ליווי הכניסה והדאגה לשלום המתפללים