- רדיו קול חי - -

מאז תשל"ח: קרני שומרון חגגה 40

ביישוב קרני שומרון חגגו אמש ארבעים שנות התיישבות. באירוע נטלו חלק שרים, אישי ציבור ותושבים רבים בעבר ובהווה. את האירועים פתחו התושבים בלימוד משותף של כלל התושבים בשעות הצהריים. לימוד שהוקדש לעילוי נשמת הילד גולן ארבל ז"ל שנפטר בסמוך לחג הסוכות.

שר החקלאות, אורי אריאל, הצהיר כי ביהודה ובשומרון לא תקום מדינה פלשתינית וכי באזור יחיו בעתיד מיליון יהודים. "הגענו לחצי מיליון יהודים ביהודה ושומרון. בעזרת השם נגיע למיליון יהודים ביהודה והשומרון. בין הנהר ובין הים תהיה רק מדינה אחת – היא מדינת ישראל. אין שתי מדינות. לא בבית ספרנו", אמר בפני אלפי צופים שהתכנסו בקרני שומרון. לדבריו, לאחרונה נחגגו יובל שנים לשחרור ירושלים, סיני, יהודה והשומרון והגולן וחבל עזה. "לצערנו, חלק מחבלי המולדת הללו לא בידינו היום. מצווה כפולה ומכופלת עלינו ליישב את מה שבידינו בעוז ובענווה. לחתור קדימה ועוד רבה הדרך", אמר.

אריאל התייחס גם לעליית יהודים להר הבית ואמר כי בראש השאיפות נמצא הר הבית והריבונות היהודית בו. "ביום הולדת גם עושים חשבון נפש על מה שטרם הספקנו ועוד ארוכה הדרך לפנינו ובראשה – הר הבית, מקום בית מקדשנו. טרם הגענו לשם בתודעה של העם וטרם הגענו לשם בריבונות מלאה", אמר.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שלח ברכתו לקרני שומרון. "מזל טוב לכם, קרני שומרון. מזל טוב לך, יגאל להב. מזל טוב לנו אזרחי ישראל. אתם חוגגים ארבעים שנה לעליה לקרקע ומאז היישובים צומחים ופורחים דרך תקופות קשות ותקופות יותר קלות. כל הזמן אנחנו מקדמים את תנופת ההתיישבות. חזרנו לבית שלנו. חזרנו למולדת. ואתם, בליבת המולדת", אמר.

סגן שר הביטחון, אלי בן דהן, שמשרדו צפוי בחודשים הקרובים לבצע את פינוי המוקשים הראשון בשטחי יהודה והשומרון – בקרני שומרון, אמר בטקס כי פרויקט זה, כמו פרויקט כביש עוקף נבי אליאס, הם רק התחלה לפרויקטים לפיתוח האזור.

"לפני כשנתיים ביקש ממני ראש המועצה, יגאל להב, לפתח את כביש עוקף נבי אליאס וגם לפנות אזור ממוקש. בעוד חודשיים ייפתח עוקף נבי אליאס וזה שלב ראשון להפיכת כביש 55 לכביש בן ארבעה נתיבים. נרחיב את החיבור של לבה של ארץ ישראל לכל מרחבי ארצנו. כאן הוא הלב של מדינת ישראל. השומרון הוא לבה של הארץ והלב, כמו לב, צריך להיות מחובר לכל אחד מהאיברים. אני מאחל לנו שבעוד כמה שנים נראה את קרני שומרון כעיר גדולה בשומרון. אחרי 40 שנה, חזרנו לארצנו וחזרנו אליה כדי לא לעזוב אותה לעולם. זאת ארצנו. זו ארצו של עם ישראל בלבד ולא של עם אחר", אמר.

בחגיגות ה-40 לקרני שומרון השתתפו גם חברי הכנסת שולי מועלם, השופט עתניאל שנלר המתגורר בקרני שומרון וקונסול ישראל בניו יורק, דני דיין, המתגורר ביישוב הסמוך לקרני שומרון, מעלה שומרון. לדברי דיין, עיקר הציונות כיום היא ביהודה ובשומרון והתקופה שבה כיהן כיו"ר מועצת יש"ע הכשירה אותו לדעתו לכהן בתפקידו הנוכחי בניו יורק, "המייצג של ירושלים, העיר החשובה בעולם, בניו יורק שחושבת את עצמה החשובה בעולם", כלשונו.

"אני נמצא בניו יורק ולמרות המרחק, כשאני מסתכל מהחלון במשרד שלי ובדירה שלי, אין פעם שאני לא רואה בחדות את השומרון. אני ממש רואה אותו בכל פעם שאני מציץ דרך החלון. זה כנראה נס שהקדוש ברוך הוא עושה למרות הגיאוגרפיה ולמרות הטופוגרפיה ולמרות המרחק", סיפר.

קרדיט צילום: איציק וולף