"אני רק המתווך" • האיש שעומד מאחורי החיבור בין בוגרי עולם הישיבות לאברכי הכוללים

    אתי קצבורג No Comments on "אני רק המתווך" • האיש שעומד מאחורי החיבור בין בוגרי עולם הישיבות לאברכי הכוללים

    הסכמי יששכר וזבולון רבים נחתמו בתיווך הרב שייקה גרינשפן, מי שעומד מאחורי מפעל חיבור מיוחד בין בוגרי עולם התורה העמלים לפרנסתם לבין אלו שתורתם אומנותם | וגם: השיעורים ויאיר, יאיר דימנטמן ז"ל | "מה אהבתי תורתך.."

    הרב שייקה גרינשפן
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "זה היה בליל הושענא רבה, אחד הזמרים הגדולים במגזר שלנו הגיע להשתתף בשיעור המיוחד שאני מקיים מדי שנה, בבית אחד מחברי השיעור הקבועים, השיעור שמתחיל ב-12 בלילה עד חמש לפנות בוקר, הפך למסורת קבועה, יושבים ולומדים מסביב שולחנות ערוכים ואחרי זה שרים, אותו זמר מיודעינו ישב מהופנט במהלך כל הלילה ולא זז ממקומו, כך במשך ארבע וחצי שעות, מדובר על 70 שמונים איש שקמים ומסתובבים והוא פשוט לא זז, לאחר מספר ימים הוא ניגש אליי ושאל האם אני מכיר שיעור הדף היומי באזור וכך טען: 'תקשיב אני עברתי בחיים המון ובכזה שיעור טרם נתקלתי".

    הכירו את הרב שייקה גרינשפן, איש רב פעלים ומי שבין שלל עיסוקיו והשיעורים שהוא מעביר הוא משמש כרב מגדלי העסקים ב.ס.ר. בבני ברק. בזמן שאחרים עסוקים ביום יום הפשוט מוחו לא מפסיק לייצר יזמויות כשעיקרן עוסק בהגדלת עולם התורה והאדרתו. המוטו שלו פשוט וקל "אני משתדל להאהיב את התורה בשעה שאני מוסר שיעור. בתכלס' כולם מתגעגעים לשיעורים וללימוד תורה כמו בישיבה אבל מצד שני רוצים להגיע למתיקות התורה במהירות, בלי פלפולים יתר על המידה".

    בצלאל קאהן שייקה גרינשפן קבר יוסף

    הרב שייקה גרינשפן בריאיון לבצלאל קאהן בקבר יוסף

    רב בגובה העיניים והלב
    הוא כאמור רב של מגדלי ב.ס.ר. טייטל כשלעצמו מסקרן מאד, מגדלי בסר הפכו בשנים האחרונות למוקד מסחר משגשג שרבים ממשרדיו מאוישים על ידי שומרי תורה ומצוות. יום יום הוא מוסר שם שיעור, מתמקד ביופיין של המצוות ומחפש את כל הדרכים להפוך את השיעורים לחוויה יומיומית שבעלי העסקים מחכים לה. הוא מספר בלהט: "בשיחה האחרונה לפני יום כיפור הבאתי ממקורות שונים כמה זה היום הכי שמח שיש ליהודים, יום שאלוקים לוקח אותנו כמו תינוק באמבטיה ומנקה אותנו, הימים שמיד אחרי יום כיפור הם ימים בהם לא אומרים תחנון כי אנחנו נקיים ועסוקים במצוות, והחבר'ה אמרו לי תמיד תיארו לנו את היום הזה כמשהו מפחיד ומאיים ואתה מציג אותו באור אחר לחלוטין.

    היסוד ושורש העבודה אומר שיש שני סוגי אנשים. יש אדם שמסתכל כל הזמן על השעון מתי זה ייגמר ויש כאלה שמסתכלים איזה כיף שאלוקים נותן לנו את היום הזה בסוף שניהם ישתו את הקפה באותו רגע השאלה היא מהי הגישה של כל אחד ואיך הוא יוצא בשורה התחתונה מהחג הקדוש הזה. ה' רוצה שנשמח, ונמתיק את לימוד התורה ולא נגיע ממקום מפחיד ועצוב.

    המוטו – לחבר בין יששכר לזבולון
    הוא חש שליחות עצומה בכך שמחבר את בוגרי הישיבות שעובדים – לעולם התורה, ההגדרה הזו שיכולה להישמע לאוזן בלתי מיומנת כהגדרה מתנשאת מעט היא השליחות והדרייב האמיתי שלו, כחלק מהפעילות והחיבורים האינסופיים קם הכולל שהפך לימים לילדו החמישי כולל נרו יאיר כשקם בתחילת דרכו הוא הושתת על בסיס הסכם יששכר וזבולון טהור.

    "יש לי אברך שהוא הרב אלישיב של הדור הבא" הוא מספר "אין לו שום דבר אחר בעולמו. הפרטנר שלו הוא זבולון קלאסי, איש עסקים מצליח מאד והחיבור ביניהם מדהים אותי כל פעם מחדש, הקשר בין האברך לתורם שלו הוא בלתי אמצעי אני רק המתווך, האברך מגיע לאירועים של התורם ושומר אתו על קשר רציף, מתנות בחגים וכו' וזה כל היופי".

    בסר מגדל משרדים בני ברק

    מגדלי ב.ס.ר. בבני ברק

    האברכים הם יהלומים שצריך לעטוף באהבה ולשמור עליהם
    הפעילות של הכולל חוצה יבשות יש למשל תורמים מחו"ל שמחזיקים אברכים באופן ישיר פה בארץ. תורם מניו יורק מחזיק אברך בני ברקי והקשר ביניהם רציף, האברך נוסע להשתתף בחתונות של התורם, זה כמו משפחה "אנחנו לא מנהלים קופה אלא מחברים בין תורם לאברך" אומר הרב גרינשפן ומוסיף: "האברכים זה דבר שצריך לייקר ולהאדיר פינות הקפה בכוללים שלנו דומים לפינות קפה במשרדים חשובים, יש את כל סוגי הקפה, וגם הסוגים היקרים והמשובחים".

    נרו של יאיר ז"ל כבה אבל לא פסק
    הקשר שלו עם יאיר דימנטמן ז"ל היה מיוחד מאד, יאיר, בכל רגע שיכל ממיטת חוליו ובמצבים הכי קשים ביקש מחבריו הרבים שיקחו אברך לרפואתו, ואכן מספר פעמים ראו באבחונים הרפואיים שיפור ניכר בבדיקות לאחר שעוד מישו קיבל על עצמו להחזיק אברך. פטירת יאיר היא פצע מדמם טרי מדי, ובמותו הוא ציווה את החיים ואת המשך הפעילות המיוחדת הזו שנסבה תקופה ארוכה מאד סביב רפואתו.

    יאיר דימנטמן

    כשאברכים נוספו, ראו שיפור במצבו הרפואי | יאיר דימנטמן ז"ל

    שוקולד שוויצרי ועוגיות משובחות גולת הכותרת של העשייה הברוכה של הרב גרינשפן זה מערכת ענקית של 'קמחא דפסחא': "אני מאמין שצריך לאפשר לאברכים לחיות בכבוד, וזה נעשה בצורה מיוחדת אני מוסיף מכתב הערכה על זה שהבעל לומד, מבחינתי לעולם לא אתייחס לאברכים כנזקקים אלא כאנשים שצריך לייקר אותם, החבילה תמיד תכלול פרודקטים משובחים ומהחברות הכי טובות, כי מגיע להם הם לומדים תורה ומחזיקים את העולם בתורתם".

    במהלך השיחה שלנו מתאפשר לי לראות את סיפורי החסד מכלי ראשון עובר לידו בחור מפורסם מאד ומתחנן אליו "חזרתי מחו"ל עכשיו. בא קח ממני כסף לאברכים, תגיד למנהל הכספים שלך שיבוא לקחת עכשיו".

    רגע מרגש במיוחד
    "ברכת הטוב והמטיב על הולדת בני אחרי 2 בנות עוד מעט החלאק'ה שלו ואני מתרגש כמו ילד קטן, הרגע שבו נולד זה הרגע שלא אשכח לעולם".

    רגע עצוב
    "שלושה ימים לפני שיאיר ז"ל נפטר הייתי אצלו וכשראה אותי הוא פקח את העיניים לי את היד בשארית כוחותיו ואמר לי: "תודה רבה על הכל, הכוללים ימשיכו אל תדאג תצליח תמשיך…"

     



    0 תגובות