מועצת העיר ב"ב: לא נתפשר בעניין עבודות הרכבת בשבת

    איתי גדסי No Comments on מועצת העיר ב"ב: לא נתפשר בעניין עבודות הרכבת בשבת

    בישיבת מועצת העיר בני ברק אתמול הוחלט שלא להתפשר בכל הנוגע לעבודות הרכבת הקלה בשבתות • העירייה הזהירה את המדינה כי תבטל את בניית קו הרכבת בשטחי בני ברק

    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מועצת עיריית בני ברק החליטה, פה אחד, לתמוך בכל הצעדים הנדרשים, מנהליים ומשפטיים, אותם נוקט בימים אלו הרב חנוך זייברט, ראש העיר, לרבות פניה לביהמ"ש לקבלת  צו מניעה וצעדים נוספים, לצורך מימוש התחייבות המדינה שלא לעבוד בשבתות ובמועדי ישראל להקמת "הרכבת הקלה", לרבות ביטול ההסכם בין העירייה לבין חב' נת"ע והממשלה, במידה ויידרש.

    ישיבת המועצה נפתחה בדבריו של הרב חנוך זייברט, ראש העיר שהביע את כאבו וצערו על כלל עבודות חברת נת"ע באתרים שונים בכל רחבי גוש דן בשבתות ובחגים וקרא לכלל הרשויות לפעול להפסקתן המיידית של עבודות אלו בשבתות ובחגים, שיש בהן פגיעה חמורה ומזעזעת בקדושת השבתות והחגים, שהינה יסוד מרכזי לעם ישראל לכל דורותיו.

    ראש העיר הדגיש את תמיהתו לנוכח התכחשות חברת  נת"ע להתחייבות שעליהן היא חתמה ,לפני כ-15 שנה, וגם בחתימתו של מר גיל שבתאי, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, לפיהן לא תתבצענה עבודות כלשהן מכל סוג שהוא בשבתות ובחגי ישראל להקמת "הרכבת הקלה", במקרקעי העיר בני ברק.

    הרב חנוך זייברט, ראש העיר הבהיר, בישיבת המועצה, כי ביום הכיפורים לא התבצעו עבודות להקמת "הרכבת הקלה", אך התחייבות החברה היא לא רק ליום הכיפורים, אלא לכלל שבתות ומועדי ישראל, ואיש מעולם לא העלה על דעתו בעירייה שחברה, תיתן ידה להפרת הסכם כתוב וחתום ותבצע, חלילה, עבודות בשבתות ובחגים.

    במכתביהם של עו"ד יהודה ליבוביץ, היועה"מ של העירייה ושל עו"ד יצחק מירון אל מר רוני חזקיהו, החשב הכללי במשרד האוצר ואל מר יהודה בראון, מנכ"ל חב' נת"ע נכתב, כי בהתאם להוראות ההסכם, תנאי מהותי ויסודי מבחינת העירייה, בהעניקה זכות שימוש במקרקעין לחברה לצורך ביצוע עבודות שונות הקשורות בהקמת הרכבת הקלה, היה איסור מוחלט על ביצוע כל פעילות במקרקעיה בשבתות ובמועדי ישראל, והדבר הובהר היטב במהלך המו"מ שקדם לכריתת ההסכם ולחתימתו בין העירייה ובין המדינה. בהמשך לכך, נכתב מטעם העירייה, כי אם תתבצענה עבודות, או פעולות כלשהן בתחומי האתר והמקרקעין של העירייה בשבתות או בחגים היא תראה בכך הפרה יסודית של ההסכם והיא תפעל לביטולו, ואף לנקוט צעדים משפטיים.

    הרב אברהם רובינשטיין, מ"מ רה"ע; הרב אליהו דדון, סגן רה"ע, וחברי המועצה הביעו את הוקרתם על המאמצים והצעדים המרובים שנוקט ראש העיר למניעת עבודות בשבתות ובחגים, כנגד חב' נת"ע והחברות קבלניות המשנה המבצעות את העבודות, וציינו את פליאתם על הסברים תמוהים של החברה לביצוע עבודות בטענות כאילו ההסכם לאי ביצוע עבודות חל רק מעל לפני הקרקע ולא מתחתיו, כשברור שכאשר נחתם ההסכם היה ברור ששום עבודה, בשום אופן ובשום שטח עירוני, לא תתבצע בשבתות ובחגים, ועצם העובדה שהחברה פנתה לעירייה לקבלת אישורים גם על עבודות מתחת לפני הקרקע מוכיחה שההסכם חל גם שטחים אלו.

    הרב חנוך זייברט, ראש העיר התייחס בישיבה גם להסברים של החברה, כאילו הפסקת העבודות בשבתות ובחגים מסכנת מאן דהוא, כשמבירור אצל מומחים במקצוע עולה שאין לכך כל בסיס ,וכל הרצון לבצע את העבודות בשבתות ובחגים נובע מסיבות כלכליות ומהרצון לזרז את לוח הזמנים, וזאת על חשבון קדושת השבת שכה יקרה ומרכזית  לעם ישראל, וכאשר כל הנתונים הללו היו ברורים בשעת חתימת ההסכם בין העירייה לחברה לאי ביצוע העבודות בשבתות ובחגים.

    לסיום הדיון, הודיע הרב חנוך זייברט, כי הנחה את הצוות העירוני, בראשות הרב ישראל דרנגר, רמ"ט רה"ע, להמשיך בפעילות הנמרצת לכיבוד ההסכמים ע"י החברה, כשהעירייה תיתן ותעשה את כל הנחוץ והדרוש למימושם במלואם.



    0 תגובות