הגר"ע אויערבך ב"יד שרה": "מחלקת מיון על טהרת הקודש"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הגר"ע אויערבך ב"יד שרה": "מחלקת מיון על טהרת הקודש"

    הגאון הגדול רבי עזריאל אויערבאך שליט"א בביקור בבית יד שרה: "מפליא לראות את חדר המיון הראשון בעולם הפועל על טהרת הקודש"

    הגאון הגדול רבי עזריאל אויערבך בביקור
    13:06
    16.04.24
    עפר גדנקן No Comments on ההמלצות של אלקטרה לתחזוק נכון של המזגן לקראת הקיץ

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרופאים המומחים יחד עם הצוות הרפואי הגדול המרכיב את מרכז המומחים לרפואה דחופה בבית יד שרה, זכה אתמול לשעה של קורת רוח כאשר רבה של בית וגן הסמוכה, הגאון הגדול רבי עזריאל אויערבאך שליט"א הגיע במיוחד כדי לבחון את ההסדרים הנהוגים במקום.

    מלבד הצורך הרפואי החיוני שהביא להקמת המרכז החדשני ביד שרה, עמד לנגד עיני הנהלת יד שרה גם הצורך ההלכתי. שאלות מורכבות וקשות הצטברו על שולחן המוקד הרפואי ההלכתי ביד שרה בשל ההתנהלות השגרתית בחדרי המיון. כאשר יזמה יד שרה את הקמת המרכז החדשני המעניק לראשונה את שירותי רפואת החירום באמצעות רופאים מומחים מהשורה הראשונה, התוותה היא גם קו ייחודי שיענה על הצרכים ההלכתיים.

    הגאון הגדול רבי עזריאל אויערבאך שליט"א מלווה יחד עם גדולי תורה נוספים את המכון הרפואי הלכתי ביד שרה. כעת, שבועיים לאחר הקמת 'מרכז פרנקל לרפואה דחופה' הגיע הוא כדי לבחון מקרוב את ההתנהלות השגרתית בחדר המיון החדשני.

    הרב אורי לופוליאנסקי שקיבל את פני הרב יחד עם מנכ"ל יד שרה הרב משה כהן הסביר את מהות וייחוד המרכז, בהיותו מרכז מומחים לרפואה דחופה העומד על טהרת כללי ההלכה עם מחלקות לטיפול נפרד בין גברים לנשים. המרכז יקל רבות על העומס בחדרי המיון הצפופים מאד בבתי החולים בירושלים ויעניק לבאים בשעות לילה טיפול רפואי מקצועי ומהיר. בנוסף, זוכים המטופלים בשירות אישי בהתאם למסורת יד שרה ובאם יש צורך בטיפול המשך מסופק הוא לביתם.

    הגאון הגדול שליט"א הביע התרשמות עמוקה מהמקום באומרו שהוא מהווה דגל למקצועיות בלתי מתפשרת לצד העמידה על כל כללי ההלכה המסורה לנו מדור לדור. "אתם עושים עבודת קודש", אמר. כמי שמכיר היטב את הבעיות המתלוות להתנהלות השגרתית בחדרי המיון, ציין האורח את התפעלותו מהצלחתה של יד שרה לפתור לראשונה את כל הסוגיות המורכבות ולמצוא לכל שאלה את הפתרון המושלם הן מקצועית והן הלכתית.

    המנהל הרפואי, ד"ר נועם בר, שהתלווה לסיור במרכז הציג את שלשת המתחמים הכוללים חדרי טיפול ושהיה נפרדים לרפואה פנימית, רופאות נשים ורופאי ילדים. כל זאת לצד הציוד המתקדם ביותר בעולם לאבחון מהיר, בדיקות דם, חדרי רנטגן ואולטרה-סאונד. כל אלה מסייעים לרופא בקביעה מקצועית מהירה של מצב החולה שלפניו. המרכז פועל בשיתוף מיטב הרופאים בבית החולים "שערי צדק" הסמוך לבית יד שרה.



    0 תגובות