מרגש: הידור המצווה של מרן הגאון רבי מרדכי אליהו זיע"א

    עמית דניאל No Comments on מרגש: הידור המצווה של מרן הגאון רבי מרדכי אליהו זיע"א

    סיפורו המרגש של הנער היתום שלו זו השנה הראשונה בה הוא מקיים מצווה דאורייתא בנטילת ארבעת המינים | קופת החיסכון, האתרוג ה"כשר", פסיקת מרן הגאון רבי מרדכי אליהו ועסקת החליפין המרגשת | הידור מצווה

    מרן הראשון לציון, הגאון רבי מרדכי אליהו זיע"א צילום: פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפתח תכניתו, סיפר הרב חיים הורביץ, את סיפורו של הנער שזכה להידור מצווה בנטילת ארבעת המינים ועל הידור המצווה של גדול ישראל, הגאון הגדול רבי מרדכי אליהו זכר צדיק וקדוש לברכה.

    "אבי נהרג בתאונה טרגית כשהייתי בן 8. כשהגעתי לגיל 13 רציתי מאוד שיהיה לי אתרוג, אבל עול הפרנסה הכבד נפל על כתפי אמי והמצב בבית לא היה פשוט בכלל. אספתי אפוא פרוטה לפרוטה כדי שאוכל לקנות לעצמי אתרוג".

    "הלכתי עם "קופת החיסכון" שלי לשוק וקניתי אתרוג בקופסה סגורה וחתומה שכתוב עליה "מהודר". השמחה שלי לא ידעה גבול. אבל כשהגעתי הביתה גיליתי שכנראה סידרו אותי. האתרוג לא היה כזה יפה. החלטתי אפוא לעלות לביתו של הרב מרדכי אליהו זצ"ל, שגר בשכנות אלינו, ולשאול אותו האם האתרוג שקניתי מהודר".

    "הגשתי לרב את האתרוג. הרב עיין בו מכל צדדיו ואמר: "כשר". שאלתי אם האתרוג לא מהודר, והרב השיב: "כשר". נישקתי את ידו ויצאתי מהבית, ולבי כבד עלי. אבל עוד בטרם הספקתי לרדת במדרגות יצא אלי אחד מבני ביתו של הרב וקרא: סליחה, הרב מבקש שתשוב אליו".

    "חזרתי מיד אל הרב, והוא הביט בי בחיוך ואמר: בוא נעשה עסקת חליפין, תביא לי את האתרוג שלך, הכשר, ואני אביא לך את האתרוג שלי, המהודר. ממש התביישתי. הדמעות ירדו על פני ואפילו לא עצרתי לנגב אותן. יצאתי מהבית של הרב עם אתרוג יקר, מהודר".

    "למחרת, ביום הראשון של סוכות, קמתי להתפלל בנץ החמה עם הרב מרדכי אליהו. הסתכלתי עליו כאשר הוא הוציא את האתרוג ולא האמנתי. האתרוג שלי, זה הכשר, נמצא בידיים של הרב".

    "מהרב זצ"ל למדתי מה זו אהבת ישראל. הרב מרדכי אליהו, שידע יותר טוב מאתנו מהו אתרוג ומה כוונותיו, בחר לקיים מצוות אתרוג בהידור הכי גדול שרק אפשר, בהידור כזה שלא ניתן להשיג, הידור של שמחת ילד יהודי".

    האזינו:



    0 תגובות