3 שנים אחרי: הוטל עונש על רוצח ברוך מזרחי הי"ד

    קובי פינקלר No Comments on 3 שנים אחרי: הוטל עונש על רוצח ברוך מזרחי הי"ד

    עונש מאסר ממושך הוטל על רוצחו של ברוך מזרחי הי"ד | אלמנתו: "על ממשלת ישראל לקדם מידיית עונש מוות למחבלים"

    בנו של ברוך מזרחי הי"ד ומפכ"ל המשטרה לשעבר על קברו צילום: דוברות המשטרה
    18:52
    18.04.24
    הרב נחמיה רוטנברג No Comments on מה בודק ישראלי לפני השקעה בעסק? כמה השני מרוויח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום, הטיל בית המשפט הצבאי ביהודה עונש של שני מאסרי עולם ופיצויים בסך כולל של 275 אלף ש"ח, על זיאד עוואד, המחבל שבערב חג הפסח תשע"ד, ביצע את פיגוע הירי בו נרצח נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד ונפצעו אשתו, בנו ואדם נוסף.

    נוסף על העונשים שלעיל הוטל על עוואד לרצות עוד כ- 16 שנות מאסר, מכיוון שבעקבות הרשעתו בוטלה הקלה שניתנה לו בעבר ביחס לעונש קודם שנגזר עליו.

    עוואד הורשע לאחרונה, בתום ניהול משפטו, בגרימת מוות בכוונה (עבירה המקבילה לרצח) בגין אחריותו למותו של מזרחי הי"ד, ובשבעה ניסיונות גרימת מוות בכוונה בגין הירי לעבר האזרחים שנפצעו בפיגוע ולעבר אזרחים נוספים שלא נפגעו. כן הורשע עוואד בהחזקת נשק.

    בנוסף, בית המשפט הצבאי הטיל היום עונש של 20 שנות מאסר, פיצויים בסך 325 אלף ש"ח במצטבר וקנס, על בנו של זיאד עוואד, עז-אלדין עוואד, שהורשע בכך שסייע לאביו בתכנון ובהכנות לביצוע הפיגוע.

    צה"ל משתתף בצער העמוק של בני משפחת מזרחי וימשיך לפעול להבאת מחבלים לדין ולענישתם המחמירה.

    נצ"מ ברוך מזרחי ז"ל, רעייתו הדס וארבעה מחמשת ילדיהם נסעו בערב חג הפסח תשע"ד על כביש 35 כדי לחגוג את ליל הסדר אצל הוריה של הדס בקריית ארבע. זיאד עוואד, תושב הכפר הפלסטיני אידנא שסמוך לחברון, הבחין בכלי רכב ישראליים סמוך לתרקומיא ופתח לעברם בירי מתמשך. נצ"מ מזרחי נרצח, הדס נפצעה קשה ואחד מילדיהם נפצע קל. כעבור כמה שבועות נעצר עוואד, והתברר כי הוא אחד ממשוחררי עסקת שליט. כעת, המליץ בית הדין שעוואד לא ישתחרר בשום עסקת החלפת שבויים בעתיד.

    הדס מזרחי, אלמנתו של נצ"מ ברוך מזרחי הי"ד, אמרה לאחר מתן פסק הדין כי: "מדינת ישראל מאפשרת לחיות מהלכות על שתי רגלים להמשיך ולחגוג על חשבון כולנו. מבצעי הפיגועים נהנים ממעטפת הטבות מופלאה. הם יושבים פה על סיר הבשר ונהנים ממנעמי החיים. מקבלים מענק כספי מהרשות הפלסטינית, אספקה מהצלב האדום שלא הייתה מביישת מסעדת יוקרה במרכז תל אביב ותנאי מחיה שרבים מהמשפחות הנזקקות בארץ רק היו חולמות עליהן. צריך לשים סוף לחגיגה. על ממשלת ישראל לקדם מידיית עונש מוות למחבלים".

    יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג שמלווה את המשפחה אמר כי: "מצב בו רוצח לאומני נהנה מהטבות ושירותים יותר מכל עבריין אחר בישראל היא אבסורד מביש מאין כמותו. זכויות היתר המפליגות בבתי הכלא, המשכורת מן הרשות הפלסטינית, עורכי הדין במימון ממשלות זרות, כל אלו מהוות תמריצים לטרור. פלג הדגיש כי "רק יצירת חבילת אימה מול מחבל פוטנציאלי יכולה לבלום את הטרור. גירוש משפחות מחבלים, שלילת זכויות מחבלים בבתי הכלא וחקיקת עונש מוות מחבלים תגדע ללא ספק כמות פיגועים עצומה עוד בטרם תוכננו".



    0 תגובות