הגר"ח קניבסקי: שתורם הכליה ייקח תשלום עבור התרומה

    אבי יעקב 2 Comment on הגר"ח קניבסקי: שתורם הכליה ייקח תשלום עבור התרומה

    בצל מעצרו של יו"ר ארגון מתנת חיים הרב הבר, מתפרסם היום סיפור בשמו של מרן הגר"ח קניבסקי על הוראתו לתורם כליה לקחת תשלום עבור תרומת הכליה "ואין זה מגרע לו מהשכר בשמים"

    מרן הגר"ח קניבסקי הערב צילום: דוד זר
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בגליון "דברי שי"ח" לחג הסוכות ממרן שר התורה הגר"ח קניבסקי שליט"א מובא השבוע סיפור מפעים ומרגש מאוד שסיפר בימים אחרונים מכלי ראשון, אחד מבני ביתו של הגר"ח קניבסקי, שהעביר את השאלה והתשובה.

    המעשה מתאים במיוחד בתקופה זו של חג הסוכות המסמל יותר מתמיד את הקשר החזק בעם ישראל של כל שכבות הציבור, כמו שאמרו כי האתרוג מרמז על מי שיש בו טעם וריח, ולולב מי שיש בו טעם בלי ריח, והדסים שיש בהם ריח בלי טעם וכו' ואת כולם אוגדים יחד, מי כעמך ישראל הדואגים איש לרעהו, ועוזרים בגוף ונפש כפשוטו להאחר לצאת מהמצוקה בה הוא שרוי.

    וכך היה המעשה: אי שם באחד מהערים התגורר יהודי של"ע נחלה על הכליות ונאלץ לעבור טיפולי דיאליזה. כידוע, טיפולים אלו משברים את הגוף והנפש כאחת. כמה פעמים בשבוע על המטופל להתחבר למכונה מיוחדת שמנקה לו את כל הדם, פעולה המחליפה את תפקיד הכליות – וגם זה לא במאה אחוז. כמקובל, כעבור תקופה אם הוא ראוי מתחילים לחפש אחר תורם כליה מתאים כדי לקחת מגופו של התורם את הכליה הבריאה ולהשתיל בגופו של הזקוק לכך, אחרי תקופה של חיפושים, בחסדי ה' ובהשגחה מיוחדת, נמצא תורם כליה בעל לב זהב, שאחרי בדיקות רבות נמצא מתאים לתרומה, ואכן כעבור ימים לא ארוכים הכליה יצאה מגופו של התורם ועברה לגופו של הנתרם, ותוך כמה ימים החלה לפעול.

    מיותר לשער את השמחה העצומה של מקבל הכליה ושל כל משפחתו, בזה תם הסבל הנורא של הטיפולים המפרכים, בזה הוא שב למסלול החיים הרגיל, בריה חדשה כפשוטו. וכאות הכרת הטוב נרגשת הוא הודיע לתורם שהוא שולח לו סכום הגון של כסף כהכרת הטוב, תוך שהוא מציין כי בודאי אין בזה משום תשלום על הכליה כי אין לזה מחיר… אלא תרומה של הכרת הטוב, סכום שיעזור לו לכלכל את ביתו בתקופה הקרובה.

    תורם הכליה שמע על כך, ומיד השיב כי הוא אינו מוכן בשום פנים 'לא אמכור את המצוה הנדירה שעשיתי, בגופי ממש, עבור סכום כסף, יהיה כמה שיהיה, את השכר אקבל על כך בשמים', אמר. ולא הסכים לקבל שום פרוטה.

    מושתל הכליה, הרגיש מאוד נבוך ואי נוחות, כבר אמרו בגמרא כי מי שרק נהנה מאחרים בלי לתת על כך הוא כמו כלב (נדרים כ"ד ע"א) וזה לא הרגשה נעימה להסתובב כאחד האדם ולהרגיש שכל הבריאות שלו נזקפת לזכותו של פלוני ולא שילמו על כך מאומה.

    כך או כך, צדדי הסיפור נשלחו כמובן אל מרן הגר"ח קניבסקי, והכרעתו הייתה מפתיעה ביותר: בוודאי שהתורם ייקח את הכסף שהביאו לו, אין זה מגרע לו מהשכר בשמים, אדרבה, יש לו מצות חסד שלוקח את הכסף כדי לעשות למושתל הרגשה טובה, ולא יפסיד מזה כלום! כמובן שהכסף מיד הועבר לתורם, ושני הצדדים שמחו על כך מאוד.

    נציין, כי באופן כללי שמי שכבר מגיע לפני הגר"ח ורוצה לתרום כליה, הוא מברכו בהצלחה (ולפני כשנתיים התפרסם מכתב מרבינו לארגון מתנת חיים, שיסייעו לאברך ת"ח הזקוק לכליה, למצוא תורם).



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הכליה מתחילה לפעול מיד ולא תוך כמה ימים.
      גם אני תרמתי