עשי זאת בעצמך: להיות צנועה בסטייל

    דבורה גינזבורג Comments Off on עשי זאת בעצמך: להיות צנועה בסטייל
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסטייליסטית הדתית עדי בורג מלבישה את נשות המגזר ומסבירה להן מה אסור ומה מותר: חצאית שחורה היא "חובה" וחצאית בסיס היא "טעות אופנה חמורה". בורג: "יש לי תמיד הצורך לאזן בין הרצון להיות טרנדית לבין הצורך להיות צנועה. סטייליסטית חילונית לעולם לא תבין את הצרכים של המגזר"

     

    אם לא שמעתן את זה עדיין אז כדאי שתטו אוזן: בני ברק היא בירת האופנה. כך לפחות סבורה הסטייליסטית הדתית עדי בורג."החנויות בבני ברק לוקחות את מה שיש בבירות האופנה בעולם ומתרגמות את זה לצרכי הנשים החרדיות והדתיות" היא אומרת "לוקחים בגד ומגיירים אותו. כשאני הולכת לאירועים, לחתונות של נשות בני ברק הן לבושות טיפ טופ, צנוע ובסטייל. ברבי עקיבא יש המון היצע, לכל הנשים בכל המידות ולכל הרמות הדתיות".

    בורג (28) תושבת גבעת שמואל, עוסקת כבר שנים בתחום האופנה. עוד כשהייתה ילדה קטנה ביקשו ממנה עצות בתחום, חברות רצו ממנה המלצות לגבי בגד כזה או אחר וגם בנות המשפחה ביקשו סיוע למשל, לפני היציאה לבית הכנסת בשבת.

    כשגדלה נסעה ללונדון ולמדה שם עיצוב וכשחזרה לארץ למדה כלכלה ועסקה בשיווק, בין השאר הייתה קניינית של אחת החברות הגדולות ובמסגרת תפקידה שוטטה בעולם והביאה ארצה את בשורות האופנה.

    "תמיד שאלו אותי מאיפה את קונה? מה חשוב? על מה לא לוותר? מה כדאי לי? תמיד הייתי שם לעזרה לחברות ובשנים האחרונות החלטתי להפוך את התחביב למקצוע".

    כסטייליסטית דתית שמקפידה על צניעות לבורג יש משימה כפולה: "יש לי תמיד את הצורך לאזן בין הרצון להיות טרנדית לבין הצורך להיות צנועה. סטייליסטית חילונית לעולם לא תבין את הצרכים של המגזר. היא לא תבין שבגד בצבע אדום זה ממש בבחינת 'ייהרג ואל יעבור' או שאיזשהו כיתוב או הדפס הוא לא קביל ושחצאית קצרה מידי היא לא צנועה. זה לא עובר לה בראש בכלל".

    בורג בעבודה 24 שעות, בכל מקום שהיא נמצאת היא בוחנת ביסודיות את המתלבשות ונותנת להם ציונים (בלב, כמובן…) וכמובן מבחינה בטעויות אופנה חמורות שנשות המגזר לוקות בהן: "חצאית בסיס מתחת לשמלה זו הטעות הכי נוראית שיש. במקום חצאית כזו עדיף לקנות בדים מיוחדים כמו תחרות למשל ולהוסיף את זה לשמלה זה נראה הרבה יותר קשור והרבה יותר טבעי. טעות נוספת היא חולצות בסיס מתחת לכל דבר וגם הרבה שחור, יש הרבה צבעים מלבד שחור. מה רע בירוק? כחול? או חום?".

    אז איך לא עושים טעויות כשהולכים לקניות? איך קונים דברים שימושיים באמת?.

     

    עדי מעניקה לנו מספר טיפים (בחינם!) לשימוש בעת הצורך:

     

    * התלהבות ראשונית- בגד שלא אהבת אותו בהתחלה ככל הנראה לא תתלהבי ממנו בהמשך. אפשר לוותר על הרכישה.

    * רשימת קניות – הולכת לשופינג? קחי איתך רשימה, כמו למכולת, כדי שתתמקדי רק במה שאת באמת צריכה.

    * זכרי: 'הבגד צריך לעבוד בשבילי ולא אני בשבילו'- אם צריך לשים משהו מתחת או משהו מעל אפשר לוותר על הרכישה.

    * מותג לא נותן גושפנקא לבגד- גם אם הבגד/ נעל שייכים למותג כזה או אחר זה לא מצדיק לרכוש אותו.



    0 תגובות