הגר"י שיינין: "בן אדם לחברו זה אש!"

    עמית דניאל No Comments on הגר"י שיינין: "בן אדם לחברו זה אש!"

    רבה של העיר אשדוד, הגאון רבי יוסף שיינין, בשיחת חיזוק בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו: "מצוות בין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר אלא אם כן פייס את חברו"

    רבה של אשדוד, הגאון רבי יוסף שיינין צילום: יהושע פרוכטר
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק מיום השידורים המיוחד של קול חי, שוחח הרב משה בן לולו עם הגאון הרב יוסף שיינין, רבה של העיר אשדוד, על עידוד וחיזוק ב"בין אדם לחברו".

    "זה תלוי בנו" אומר הרב "צריך החלטה. אם אנחנו נדע את לשון הגמרא ופסק הרמב"ם להלכה שמצוות בין אדם לחברו אין יום הכיפורים מכפר אלא אם כן פייס את חברו. הפיוס הוא בשני מישורים. אם בממון חייב להחזיר לו את הממון. אם בדברים חייב לפייסו בדברים. אם לא יודעים במי פגענו יש תפילה מיוחדת לבקש על זה".

    "הגאון הגדול ראש ישיבת מיר רבי חיים שמואלביץ זצוק"ל ציטט את הגמרא במסכת יבמות שם הגמרא מספרת שרב נחומי היה מגיע לביתו בערב יום כיפור. ביום כיפור אחד התעמק בסוגיה ולא הגיע לביתו ואשתו ציפתה לו לו וזלגה לה דמעה מעיניו ובאותו הרגע נפלה קורה מהגג על רב נחומי ומחצה אותו רח"ל. שואל רבי ירוחם אם היו שואלים את האשה בוודאי שלא היתה רוצה שתיפול עליו קורה אלא מתרץ שמצוות שבין אדם לחברו זה אש. עד כמה אנחנו צריכים לכבד אחד את השני ולא לפגוע חלילה וחס" אמר הרב.

    האזינו:



    0 תגובות