ההסכם המרגש של חיים כהן עם מרן הגרי"ש אלישיב זיע"א והשותפות עם דרעי

    עמית דניאל No Comments on ההסכם המרגש של חיים כהן עם מרן הגרי"ש אלישיב זיע"א והשותפות עם דרעי

    חבר מועצת עיריית ירושלים, חיים כהן, חושף בריאיון לרב חיים הורביץ בתכנית "זכרנו לחיים" את ההסכם המרגש והמיוחד שלו זכה בכל שנה מחדש עם מרן הגרי"ש אלישיב זיע"א • וגם: "לראות את העשרת ימי תשובה, את הערב יום כיפור, זה היה מחזה שמחזיק אותך מיום כיפור ליום כיפור"

    בלימוד תורה
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "זכרנו לחיים" שוחח הרב חיים הורביץ עם חבר מועצת עיריית ירושלים, חיים כהן, שסיפר על השנים הרבות במחיצת מרן הגרי"ש אלישיב זיע"א, ועל מה שהתרחש בימים אלו בביתו של גדול ישראל.

    תחילה, ביחס לפיגוע הקשה שאירע הבוקר בהר אדר, אמר כהן סגולה שראה בהנהגה של מרן "בכל פעם שמרן הגרי"ש זצוק"ל היה יוצא מביתו הוא היה אומר את הפסוק "ואני בחסדך בטחתי יגל לבי בישועתך אשירה לד' כי גמל עלי". הוא אמר שזו סגולה לשמירה".

    על התחושות במחיצת מרן בימים הנוראים, סיפר "עשרת ימי תשובה אצל הרב שהיו לו פנים של מלאך. לראות את העשרת ימי תשובה, את הערב יום כיפור זה היה מחזה שמחזיק אותך מיום כיפור ליום כיפור. מלאך אלוקים כפשוטו. האור שהיית רואה עליו והרצינות זה היה מקרין. בימים האלה היתה יראת כבוד מיוחדת שלא ניתן להסביר. כשהייתי לוקח אותו בבוקר לתפילה, רעדתי מלהוציא מילה".

    בהמשך חשף חיים כהן על הסכם לא כתוב שהיה לו עם מרן זצ"ל "היה לי את הזכות ב'כל נדרי'" מספר כהן "בעשר שנים האחרונות, היה הרי את הקראוון המפורסם שעשו ליד הבית. בשנים האחרונות מרן היה יורד לקראוון בליל יום כיפור. עד השנה האחרונה הוא היה צם".

    "בכל שנה היה לנו איזשהו הסכם. אני הייתי קונה את הפתיחה של כל נדרי והוא היה עושה את הפתיחה. היה קשה לו להוציא את הספר תורה ואני הייתי מוציא אבל הוא היה עושה את הפתיחה. המחיר של הפתיחה היה שלקחנו על עצמנו לשלם את כל הוצאות החשמל של בית הכנסת לכל השנה. פעם בחודש בשבת מברכין הרב היה עולה לתורה והיה עושה לנו מי שבירך. השותף שלי היה אריה דרעי. בכל שנה לפני שהוא היה יוצא לבית הכנסת הוא היה אומר לי 'נו?' והיית משיב 'כן'" מספר כהן בהתרגשות.

    האזינו:



    0 תגובות