"החלק הכביכול טכני בתפילה – המנגינות והנוסח – הוא בסיסי וחשוב"

    עמית דניאל No Comments on "החלק הכביכול טכני בתפילה – המנגינות והנוסח – הוא בסיסי וחשוב"

    האסטרטג אבריימי קרויזר, מספר על ההתרגשות האופפת אותו ברגעים בהם הוא עובר לפני התיבה "התעוררות גדולה והתרוממות הרוח" • וגם, ראיה כוללת, לדון לכף זכות, והנקודה המרכזית שלו ב"אלול"

    צילום: מנדי אור
    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק מיום השידורים המיוחד של קול חי – ואהבת – לחיזוק בין אדם לחבירו, שוחח הרב חיים הורביץ עם היועץ האסטרטגי של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, אבריימי קרוייזר, על אלול, שליחות ציבורית, שליח ציבור ובין אדם לחבירו.

    תחילה סיפר קרויזר בהתרגשות על תפקידו כבעל תפילה בימים הנוראים "התעוררות גדולה והתרוממות הרוח, זו זכות גדולה ואחריות גדולה להיות שליח ציבור ולשאת את התפילות, גם ברמה הפשוטה צריך נורא להתכונן. שליח ציבור צריך להיות מוכן בסדר, בנוסח, במנגינות שחשובות מאד במהלך התפילות עוד לפני כוונות. יש פה חלק שכביכול טכני אבל הוא לא טכני הוא בסיסי וחשוב. לדעת את המילים והמנגינה. אני לא בקטגוריה של חזן אלא בקטגוריה של שליח ציבור".

    אלול בתוככי העשיה

    "ההיבט המרכזי זה מה שהתחנכנו על פיו בישיבה. אם אתה עושה את מה שאתה צריך לעשות אז בימים האלו אתה צריך לעשות את זה ביתר שאת. להקפיד יותר על זמנו, כספו של הציבור" אומר קרויזר.

    בין אדם לחבירו

    "אומר שני נקודות בקצרה. הדבר הראשון זה מה שכתוב אצל יעקב אבינו שאמר לרחל "התחת אלוקים אני" וחז"ל אומרים שזה היה המקום שהקב"ה כביכול החליט שרחל לא תיקבר ליד יעקב. חז"ל אומרים שיש נוסח איך לענות ולהקשיב לאנשים גם אם אין יכולת לעזור".

    "הדבר השני זה ללמד זכות כשאין לראות את המפה הכוללת. אדם רואה את הצורך שלו ובהתאם לזה הוא מדבר ולפעמים מדבר לא יפה ואומר נתונים לא נכונים. זה מגיע מזווית שלו. צריך לדעת שיש ראיה כוללת".

    האזינו:



    0 תגובות