"ביקשו ממנו להשלים מניין אבל הוא לא ידע מה זה 'מניין'"

    עמית דניאל 1 Comment on "ביקשו ממנו להשלים מניין אבל הוא לא ידע מה זה 'מניין'"

    בריאיון מרתק בתכנית "זכרנו לחיים" בהגשת הרב חיים הורביץ, מספר הרב יצחק שחור על החתונה היהודית למהדרין של הסטודנט שאך לפני כמה שנים לא ידע יהדות מהי

    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק מיום השידורים המיוחד של קול חי – והשיב – לקירוב רחוקים וקרובים, שוחח הרב חיים הורביץ תכניתו "זכרנו לחיים" עם יו"ר ארגון נפש יהודי, הרב יצחק שחור, שסיפר על פעילות המיוחדת בקרב האקדמיה בארץ ובעולם.

    "הארגון הוקם לפני חמש עשרה שנה על ידי קבוצת אברכים תלמידי מורינו ורבינו הגאון רבי משה שמואל שפירא שבעידודו ובהכוונתו הוקם הארגון. אברכים שהחליטו לענות על הצימאון שיש ליהדות. מרכזי פעילות זה כוללי אברכים שלומדים יום שלם ומקדישים בסוף היום שעה וחצי ללמוד עם סטודנטים חילונים. הרב היה אומר לנו אתם צריכים להביא אותם, התורה כבר תחזיר אותם, רק אל תפריעו".

    על מיקום מרכזי הפעילות, הוא מספר "ליד כל מכללה, כל אוניברסיטה, יש את הכוללים. והלימוד קבוע ומסודר. ב"ה יש היענות, יש ציבור גדול למעלה מ-6,000, 7,000 סטודנטים כל שנה עוברים את המסלול. בסמינרים, לימודים, מסעות לחו"ל ושבתות. אנחנו רואים סיעתא דשמיא עצומה. זה לא ברור מאליו הרי הם עסוקים בלימודים ועבודה אבל הם בכל מקרה מגיעים קבוע ללימוד. כנראה שהנשמה היהודית מתעוררת".

    "העניין באלול זה להעיר ישנים מתרדמתם, כל מה שקשור ליידישקייט יש כאלו שהיו בתרדמת ואז רק באים, מושיטים יד קטנה והם מתעוררים".

    לסיום, הוא מספר על חתונה מרגשת בה השתתף באחרונה "השתתפתי לא מזמן בחתונה של אברך אצלנו בישיבה שסיפר שהוא גדל בלי שום ידע יהודי. הוא למד במכללת אריאל ועבר ליד הקראוון של נפש יהודי. מישהו הושיט יד וביקש להשלים מניין 'לא ידעתי מה זה' הוא אמר לאברך 'תסביר לי'. הוא נכנס, שאל מה עושים פה, אמרו לו 'לומדים יהדות'. ב"ה אחרי כמה שנים הוא כבר הקים בית יהודי וחרדי למהדרין" סיפר הרב בהתרגשות.

    האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות