קולו של החזן שחזר באישון ליל

    עמית דניאל No Comments on קולו של החזן שחזר באישון ליל

    החזן חיים אליעזר הרשטיק מספר על קולו שאבד בערב וים כיפור ועל הבקשה באישון ליל מהאדמו"ר רבי דוד אבוחצירא • האזינו

    החזן חיים אליעזר הרשטיק צילום: שלום בוהארון
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "זכרנו לחיים" שוחח הרב חיים הורביץ עם החזן חיים אליעזר הרשטיק על תחושותיו בימים אלה ועל התפילות בסליחות ובראש השנה.

    ראשית אמר הרשטיק "מתכוננים ליום הכיפורים ומנסים לעשות תשובה 'ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה'".

    על מקום תפילתו, סיפר "בית הכנסת הגדול בתל אביב לפני כחמש שנים קראו לי חזרה, הייתי שם לפני 45 שנה במשך כמה שנים. בית הכנסת הידלדל וב"ה לפני חמש שנים חזר בית הכנסת לקדמותו, חזרה עטרה ליושנה. בית הכנסת מפואר וגדוש. בסליחות מה שיפה זה שיש ספודיקים, שטריימלאך, מגבעות, כיפות שחורות, כיפות סרוגות, כיפות לבנות, כיפות שונות ואפילו כאלו שהגיעו בלי כיפה ועומדים בצד עד שמישהו מביא להם כיפה. זה משהו שסוחף יחד. אתה שומע את כל בית הכנסת שר יחד וזה נהדר" מספר הרשטיק.

    הוא מספר כי בראש השנה היה בירושלים "בראש השנה הייתי בירושלים עיר הקודש שעצם זה להיות בירושלים בראש השנה, זה מרגש. הייתי בשערי חסד, אתה רואה את כל גווני הציבור. הסתובבתי בין כמה בתי כנסת שם, במנחה, ערבית וכל כך נפלא לראות את כולם יחד".

    על השפעותיו המוסיקאליות בתפילה, מספר הרשטיק "אבא היה חזן שהלוואי ואזכה להיות כמוהו. היו יצירות שלו. הוא ערבב קצת, הכניס את החזן קוורטין ואני משתדל לחזור על זה" אמר.

    לסיום, סיפר מעשה שאירע עם קולו רגע לפני יום כיפור. "פעם שאלתי את מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, מה הדבר הטוב ביותר לקול? והוא ציטט את הגמרא שאומרת שביצה מועילה לקול. פעם בערב יום כיפור, לא יכולתי לדבר, להוציא מילה. נסעתי לאדמו"ר רבי דוד אבוחצירא לנהריה, אז הוא היה מקבל עד מאוחר מאד בלילה עד שעות הבוקר. נכנסתי אליו בשעה 01:00 ואמרתי לו, 'הרב אין לי קול'. הוא שלח להביא ביצים מאיזה מושב שממש עכשיו נולדו. הוא ערבב את הביצה והכניס מעט דבש ואז ערבב שוב. אמר 'תברך ותשתה'. זה היה מתוק, היה אפשר לברך. שתיתי לאט והתחלתי לעשות 'אממ, אממ' הרב אמר 'תשיר משהו' והתחלתי לשיר 'כל נדרי' עם כל הקול" סיפר בהתרגשות.

    האזינו:



    0 תגובות