מרתק • הילד מושפע בעיקר מהתנהגות הוריו

    עמית דניאל No Comments on מרתק • הילד מושפע בעיקר מהתנהגות הוריו

    כחלק מיום השידורים המיוחד של קול חי – שוחח הרב חיים הורביץ עם הרב שמחה כהן על חינוך הילדים, ההשפעה הגבוהה מהדיבור • וגם, איזו אמרה כנראה אדם הראשון לא אמר אותה?

    צילום: ללא קרדיט
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק מיום השידורים המיוחד של קול חי – והשיב – לקירוב רחוקים וקרובים, שוחח הרב חיים הורביץ עם הרב שמחה כהן.

    "חלק גדול מההתנהגות שלנו העיקרית, זה בעצם חיקוי של ההורים. "כאשר בעבר השלטון קבע לאדם מה לעשות, קובעת היום החברה לאדם מה לרצות" זו אמרה מהספר 'מנוס וחופש' שתפסה אותי. אין אדם שיגיד שפרסומת לא משפיעה עליו, כך גם אנו מושפעים מהחבר'ה ובעיקר מההורים. ההורים הם אלה שמעצבים ויותר בהתנהגות היום יומית שלהם מאשר בדיבורים שלהם. כשילד מתנהג באופן שלילי אבא אומר 'איזה קופי של אשתי' והאמא אומרת 'איזה קופי של בעלי'. לכל אדם כמובן יש חלק מהאישיות שלו אבל בלי ספק יש השפעה של ההורים" קובע הרב.

    "התייחסות לעדות אחרות. כשאני שומע ילדים מדברים בשלילה על עדה אחרת אני אומר 'מה הם יודעים' אבל הם כנראה שמעו את זה בבית ההורים. הם שומעים את הדברים, הם שומרים את היחס שלנו לכל דבר. לתורה, לאדם, לחברה וזו ההשפעה העיקרית. לדוגמא ניקח אבא שיושב בבית ולומד. האבא אומר אני לא מבין שום דבר, איזה סבל. הילד כנראה לא ילמד. אבל אני מציע, תנגן, תנגן את הלימוד, גם אם אתה לא נהנה. הילד יקלוט שהלימוד זה משהו מענג וטוב, זה חשוב".

    "לעתים יש ויכוחים בין אבא לאמא ולפעמים אי אפשר לעצור את זה. אנשים אומרים לעצמם 'אני לא אתנהג כמו הוריי' אבל הם לא יודעים שהוריהם גם אמרו את זה. האדם הראשון הוא אולי זה שלא אמר את זה" אומר הרב.

    האזינו:



    0 תגובות