"לאחר 12 שנים בארה"ב ותאילנד, השבוע הוא שב לארץ"

    עמית דניאל 1 Comment on "לאחר 12 שנים בארה"ב ותאילנד, השבוע הוא שב לארץ"

    בשיחה מיוחדת בעקבות המשדר המיוחד בקול חי, שוחח הרב חיים הורביץ עם יו"ר ארגון 'הידברות', הגר"ז כהן, על הבחור שהגיע לסמינר לאחר 24 שעות נסיעה ומשם המשיך לארץ ישראל • מרגש

    הגאון הרב זמיר כהן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק מיום השידורים המיוחד של קול חי – והשיב – העוסק בקירוב רחוקים וקרובים, שוחח הרב חיים הורביץ עם יו"ר ארגון הידברות ומגיש התכנית "יש אמונה", הגאון הרב זמיר כהן.

    ראשית, התבקש הרב לשתף את המאזינים בטיפ לימים הללו, והרב אמר: "יש את העצה הנפלאה של רבי ישראל מסלנט שאדם שמגיע במיוחד לימים הללו עם החלטה שהוא לא חי בשביל עצמו אלא גם עבור אחרים, הוא דומה למלצר במלון יוקרתי שיכול לאכול בלא לשלם מאחר ומשרת את בעל הבית בזה שמשרת את הסועדים, כך גם אם אדם מבין שהוא חי גם בשביל האחרים, הקב"ה נותן לו בימי הדין יותר ממה שמגיע לו כי עם ישראל זקוק לו. לדוגמא, אשה שמדברת עם חברתה בעבודה שהילד יעבור למקום תורני".

    איך מגיעים ללבבות?

    "הניסיון מראה שאנשים רוצים לשמוע יותר ויותר יהדות. אדם שניגש מתוך גישה של התנשאות, יוצר ריחוק. שמגיעים מתוך גישה של ענווה ואהבה כלומר בא נראה את הדברים יחד בא נחכים יחד מהתורה של כולנו, שייכת לכל עם ישראל. אין מי שלא רוצה את המתיקות של התורה".

    "על התורה כתוב 'טעמו וראו כי טוב ד". לאדם יש אחד משני מנועים לכל פעולה שעושה. טוב ואמת. אמת – זו האמת ובגלל זה הוא עושה את שעושה. אדם שעוזר לשני לקום ברחוב, אדם שמציל אדם מסכנה אין לו שיקול מה הוא מרוויח מזה אלא יש פה אדם שצריך להציל את חייו. ויש טוב. אדם שפותח את החנות שלו בבוקר לא חושב שזה האמת לקום מוקדם אבל הוא יודע שיצא לו מזה טוב. בתורה יש גם את האמת וגם את הטוב. להוכיח את כל היסודות של התורה, שחור על גבי לבן, זה אפשרי בהחלט. ומצד שני רואים שגם התורה משרה ברכה וטובה בכל העניינים. השכל האנושי נוטה להקצנה והתורה – הוראות היצרן – מלמדת את האיזון".

    לסיום, התבקש הרב לשתף את המאזינים בסיפור מיוחד והר סיפר: "יש בחור שגדל בבית דתי והיה 10 שנים בארה"ב ולאחר מכן שנתיים בתאילנד, הוא נסע במשך 24 שעות כדי להגיע לסמינר בניו יורק לפני שבועיים וההפתעה הגדולה שבערב ראש השנה הוא נחת בארץ, נאחל לו לעלות ולהצליח ולהקים בית בישראל" סיפר הרב.

    האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הרב זמיר כהן אחד הצדיקים הגדולים