הלחץ: לעלות 4 קילו בחגים • טיפים בריאים

    רבקי אוסטרובר No Comments on הלחץ: לעלות 4 קילו בחגים • טיפים בריאים

    אין שמחה אלא בבשר ויין ויש המחמירים בעוגות בחלות וכו' • איך להיזהר ולא ליפול במלכודת דבש במתיקות מזויפת • חגים ובריאים לששון

    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סוכות כבר כאן… ואי אפשר שלא לשאול: איך אפשר שלא להשמין מכל הסעודות האלה? אז קודם כל – נא להירגע. לא יקרה שום דבר אם יוצאים מהסדר התזונה והפעילות הגופנית הקבוע כמה ימים. גם אם מעלים קילו או שניים, אפשר בקלות להוריד אותם ע"י חזרה לנורמה הסדירה כמה שיותר מהר בסיום התקופה. מה שחשוב הוא, היכן לשים את הדגש בסעודות, וכיצד בכל זאת להכניס קצת תזוזה.

    1. להתמקד באכילת ירקות, דג ובשר רזה בזמן הארוחות – מהפשטידות, מנות הפתיחה, התוספות השומניות והקינוחים עתירי הקלוריות אפשר לקחת רק ביס, וזהו. לא חייבים לטעום מהכל, ובוודאי שלא חייבים לאכול כשכבר לא מרגישים יותר רעב. ובין הארוחות – חשוב לא לנשנש עוגות, אלא ירקות טריים ומעט שקדים ותמרים.
    2. לנסות ללכת ברגל כמה שאפשר – אפילו בקצב נוח, אבל העיקר לנוע. יש מספיק זמן מבית הכנסת, אל בית הכנסת, אל מארחים \ ביקורי משפחה – ואפשר בהחלט להכניס כמות יפה של דקות הליכה רצופות. תנסו שכל הליכה כזאת תהיה למעלה מעשרים דקות.

    וזהו! מיד אחרי כל חג, חוזרים לפעילות ולתזונה הרגילה. שזה כולל 150 דקות של פעילות אירובית ו 80 דקות של אימוני התנגדות בשבוע, ותזונה מאוזנת ובריאה .וכמובן, כמובן, לא אשאיר אתכם ללא מתכון לתוספת בריאה וטעימה בטירוף: קיש ירקות מהמם, שגם נראה חגיגי, גם טעים וגם בריא!

    אז קבלו אותו:

    קיש בצל, ברוקולי ופטריות עשיר

    לחמם תנור ל-170 מעלות.

    בצק:
    רבע כוס שמן זית
    חצי כוס מים
    כפית מלח
    כפית אבקת אפייה
    כוס וחצי קמח מלא (ניתן להשתמש ב- 80%(

    – לערבב ביד עד לקבלת בצק נוח, ולשטוח בתבנית פיירקס עגולה – כולל הדפנות. לאפות בתנור מחומם 20 דקות. בינתיים, מכינים מילוי ומלית:

    מילוי:
    רבע חבילה ברוקולי קפוא, חצי סלסלת פטריות קטנה – חתוכות גס, ושני בצלים חתוכים לקוביות – לאדות במעט שמן זית.

    מלית:
    4 ביצים
    מלח ופלפל לפי הטעם
    כוס חלב סויה
    כוס וחצי מים
    – להקציף בבלנדר יד.

    לאחר שהבצק נאפה 20 דקות בתנור, מוציאים אותו, שופכים עליו את הירקות המאודים, ומעליהם את המלית. מפזרים שומשום, ומחזירים לתנור לעוד 40 דקות.

    בתיאבון, ושנה טובה ובריאה!

    רבקי אוסטרובר, מאמנת לשינוי והתפתחות, ומאמנת כושר ותזונה. [email protected]



    0 תגובות