"בגיל 14 הרהרתי לעצמי 'מה זכותנו על הארץ הזו?'"

    עמית דניאל 1 Comment on "בגיל 14 הרהרתי לעצמי 'מה זכותנו על הארץ הזו?'"

    לא ננעלו • בריאיון מרתק פורש הרב יגאל מילר את סיפור חזרתו בתשובה • המחשבות שהחלו בגיל 14 בעקבות המלחמה, התהליך שהתקדם משמעותית במלחמה נוספת והסיעתא דשמיא לה זוכה • וגם, הבן, הזמר אבי מילר, על ראש השנה יוצא דופן

    הרב יגאל מילר צילום: הידברות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "זכרנו לחיים" שוחח הרב חיים הורביץ כחלק מיום השידורים המיוחד של קול חי – כבד לחיזוק כיבוד אב ואם – עם אבו ובנו, הרב יגאל והזמר אבי מילר.

    הרב מילר, משמש מזה כארבע עשרה שנים כר"מ בישיבת "אשרי האיש" לבעלי תשובה, בראשות הגאון הרה"ג יוסף בן פורת, מספר על התשובה שלו עצמו, בגיל צעיר "הייתי בחיל האוויר, השתתפתי במבצע ליטני ובמלחמת שלום הגליל, סיימתי תואר ראשון באוניברסיטה עד שזכיתי להגיע לאן שהגעתי".

    "זה התחיל כבר בגיל 14 היתה מלחמת ששת הימים וחשבתי מה זכותנו בכלל על הארץ? על מה נהרגו ונפצעו אנשים? גם בגיל ההתבגרות לא נתתי לעצמי לקבל את מה שניסו למכור לי תמיד חשבתי וחשבתי. אנחנו משקיעים המון זמן על דברים מסוימים בחיים אבל מה עם החיים עצמם? זו זכות כבר מגיל 14 לחשוב על החיים עצמם ואז כשאתה מגלה אמת מסוימת צריך לא לפחד להסיק את המסקנות כאשר זה מתבקש" עם זאת הוא מציין שהמחשבות לא חלפו אך שינוי משמעותי הוא לא עשה בחייו.

    "לאחר מלחמת יום הכיפורים תוך כדי הלימודים באוניברסיטה קרה המהפך האמיתי. זה קרה יחד עם אשתי, היינו שנינו סטודנטים והחלטנו להתחתן והיה ברור לנו שאנחנו מקימים בית יהודי. איך? לא ידענו בדיוק ידענו אבל הרגשנו מה שאחר כך למדנו ש"הבא להיטהר מסייעים בידו". על כל צעד הרגשנו שהקב"ה מוביל אותנו רגע אחרי רגע. זכינו להתקרב לקב"ה ולבנות בית בישראל" הוא מספר בהתרגשות.

    לדבריו, תהליך התשובה הוא על טבעי "תהליך התשובה הוא על טבעי ומלווה בהמון התלבטויות והתמודדויות. זה לא קל. כעובד סוציאלי אני יודע שהדבר הכי קשה בחיים זה לשנות הרגלים. פעם היתה לי שיחה עם ידיד, אדם גדול שלמד עם גדולי דור. אמרתי לו 'בא תנסה לשנות משהו הערב' הוא אמר לי 'התרגלתי, זה מאד קשה'. לא לחינם אומר רבינו יונה 'כי יעזור ד' לשבים כאשר אין ידם משגת'. אין מה לפחד להסיק מסקנות. ברגע שמקבלים את ההחלטה, הישועה מגיעה".

    הוא מספר כי כבר זוכה ארבע עשרה שנה ללוות בחורים הבאים לשוב בתשובה בישיבת 'אשר האיש': "אני כבר 14 שנים מלמד בישיבת אשרי האיש לבעלי תשובה וכל בחור יש לו סיפורי השגחה מסמרי שיער וסיעתא דשמיא במנות בלתי רגילות" הוא מספר אנקדוטה אחת מני רבות שארעה עם בני הזוג הצעירים מילר מעט לאחר חזרתם בתשובה "גרנו בשכונת רבי קומות בחיפה ופתאום מתברר שבמגדל לידינו גרה משפחה של בעלי תשובה עם קצת יותר ניסיון מאתנו. כשאדם מגיע להחלטה לשוב בתשובה, אסור לפחד. ד' ישלח לו מנות גדושות של סיעתא דשמיא".

    על הישיבה הוא מספר: "ישיבת אשרי האיש נמצאת בשכונת בית וגן בירושלים בראשות הרב יוסף בן פורת מגיעים לשם מיטב הנוער במדינה מכל הסוגים. תהליך התשובה חייב ליווי והדרכה של אנשים בעלי ניסיון ומקצועיים בתחום. כתוב בחז"ל 'זכה, נעשית לו סם חיים. לא זכה, נעשית לו סם המוות' התורה משפיעה מיידית על האדם. אחת ההחלטות הראשונות שאדם חייב לקבל זה כמו שכתוב במשנה 'עשה לך רב'. החלטה מיידית שחייבים לקבל".

    בהמשך עלה בנו, הזמר אבי מילר שסיפר על התפילות בראש השנה אותם חווה סמוך לתיבה במקום מיוחד ומרגש.

    האזינו:



    1 תגובות

    מיין תגובות