דבל'ה הלר: "אנשים הגיעו לתפילה לראשונה מזה 15 שנה"

    עמית דניאל No Comments on דבל'ה הלר: "אנשים הגיעו לתפילה לראשונה מזה 15 שנה"

    החזן דבל'ה הלר מספר על ראש השנה שעבר עליו בקרבת תיבת שליח הציבור בעיר יוהנסבורג שבדרום אפריקה • "שמעתי אנשים מתייפחים, לאחר 15 שנה בהן לא ביקרו בבית כנסת"

    דבל'ה הלר
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית זכרנו לחיים שוחח הרב חיים הורביץ עם החזן דבל'ה הלר שסיפר על התפילות בהם שימש כשליח ציבור בראש השנה ועל התחושות לקראת יום הכיפורים.

    ראשית סיפר כי השנה הוא עלה בראש השנה ובע"ה יעחלה כשליח ציבור ביום הכיפורים, בדרום אפריקה "אני נמצא ביוהנסבורג. זו קהילה שאמנם קיימת כבר 15 שנה אבל רק לפני שנתיים עברו למבנה קבע גדול. קהילה פורחת ומעניינת".

    כשהתבקש לשתף את תחושותיו עת הוא בא לפני התיבה, אמר: "גדלתי במשפחה של חסידי קרלין. ובקרלין יש מושג של עבודת התפילה, הטביעו בנו את המונח של לימוד ארבע שעות לפני התפילה. כשאתה ילד אתה לא מבין את משמעות המושג ולוקח את זה כעול שחייבים ללמוד ארבע שעות לפני התפילה אבל עם המן אתה מבין שאי אפשר לגשת להתפלל לפני הלימוד".

    הלר מספר "במשך שנים רבות הייתי מתפלל במגדל העמק אצל הרב גרוסמן שהיה מעיר אותי באמצע הלילה ולאחר טבילה במקווה היינו לומדים עד הבוקר חסידות, פירוש המילים ועוד. את ה'נוהג' עם הרב גרוסמן הבאתי אתי לפה ולמדתי עם רב הקהילה, הרב פישלר, לפני התפילה".

    על הרגעים המרגשים ביותר שהוא חווה בתפילה, הוא מספר "חלק גדול מהאנשים הרב פישלר החזיר אותם לבית הכנסת אחרי שחמש עשרה שנה הם לא ביקרו בבית כנסת. אני שמעתי באמצע תפילה אנשים מתייפחים".

    האזינו:



    0 תגובות