הגרי"ד גרוסמן: "בשעה אחת אפשר לתקן את כל השנה"

    עמית דניאל No Comments on הגרי"ד גרוסמן: "בשעה אחת אפשר לתקן את כל השנה"

    בשיחה מרתקת לקראת ראש השנה וכחלק מיום השידורים המיוחד של קול חי – שמע קולנו – שוחח הרב חיים הורביץ בתכנית "זכרנו לחיים" עם הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן • על תשובה, המלכת הקב"ה, אימת המשפט וגם: "כל מה שקורה לי עכשיו בשל התאונה נקבע בראש השנה תשע"ז"

    הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן צילום: קול חי
    14:42
    28.03.24
    צבי טסלר No Comments on פיקוד העורף מחדד הנחיות: כך תיערכו להפסקת חשמל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתכנית "זכרנו לחיים" שוחח הרב חיים הורביץ עם הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן שליט"א שאמר דברי חיזוק והכנה לימים הנוראים הבאים לקראתנו.

    "אף פעם לא מאוחר" פתח הרב את דבריו "לכאורה אדם יכול לומר נשאר רק יומיים לשנה הזו ואדם יכול לחשוב מה אני כבר יכול לתקן השנה, צריך לדעת שלא רק יום או יומיים אפשר לתקן אלא אפשר לתקן גם ברגע אחד. חז"ל אומרים שאדם המקדש אשה על מנת שאהיה צדיק גמור אפילו באותו רגע היה רשע גמור, מקודשת. מדוע? חיישינן שמא הרהר בתשובה. זה דומה למקל ארוך אם אני רוצה להרים אפילו אם אגע בקצהו ואעשה מאמץ אני יכול להרים. כך גם עכשיו אם נעשה מאמץ קטן אנו יכולים להעלות את כל השנה. אומרים ברך עלינו את השנה הזאת גם במנחה שלפני ראש השנה אבל נשאר כמה שעות? אומרים המפרשים אפילו בשעה האחרונה אפשר לתקן את כל השנה".

    הרב אמר כי "העניין של ראש השנה זה שני דברים. אחד זה כפי שהגמרא אומרת 'אמרו לפני מלכויות כדי שתמליכוני עליכם' המטרה זה להמליך את הקב"ה על כל העולם. לדעת שאין עוד מלבדו והקב"ה בעל הבית על העולם דבר שני השם בחר ביום הזה דווקא כי ביום הזה נברא האדם 'תחילת מעשיך' יום בריאת האדם שזה התכלית של הבריאה. אמרתי לחשמלאי היום למה אתה עובד? אמר כדי להתפרנס כלומר המטרה היא לא העבודה אלא להרוויח כסף. אותו דבר הקב"ה ברא את העולם והמטרה של העולם זה עם ישראלץ אתם קרואים אדם. בראשית ברא אלוקים. בשביל התורה שנקראת ראשית ועם ישראל שנקרא ראשית. היום יעמיד במשפט כל יצורי קדם עומדים לפניו כבני מרום ובודקים לכל אחד ואחד. קיבלת שנה מה עשית בשנה הזו? איך היה דיבור? איך היה מעשיך? פחד פחדים. 'סמר מפחדך בשרי כי משפטיך יראתי' דוד המלך לא פחד מהדוב או מהארי פחד מהמשפט. היו צדיקים שהתעלפו מזה שהם הולכים לעמוד בדין".

    הרב סיפר על התאונה שעבר "אני שוכב כמעט חודש ימים אחרי תאונה. זה נגזר בראש השנה תשע"ז ככה נגזר שצריך להיות. סיפרתי השבוע שהיה זבוב שהסתובב סביב החזון איש והפריע ומישהו ניסה להרחיק את הזבוב. החזון איש אמר לו 'עזוב את זה, זה זבוב של ראש השנה'. זאת אומרת בראש השנה קבעו שהזבוב יפריע לי בשעה זו! עד כדי כך לפרטי פרטים".

    "אמונה וקבלת מלכות שמים. להגיד ריבונו של עולם, אני מאמין בך ואני רוצה לעשות את רצונך ואני רוצה לבקש את סליחתך. כתוב כל המעביר על מידותיו מעבירים לו על פשעיו. אדם יש לו חשבון עם מישהו לך תגיד לו סליחה. אתה תגיד לו סליחה אל תמתין שיבקש ממך. אם אתה תעביר על המידות הקב"ה יעביר לך".

    "על ראש השנה כתוב 'גילו ברעדה'. שמחים שמקבלים את המלך עלינו ומצד שני לפחד מיום הדין". הרב בירך את המאזינים "כתיבה וחתימה טובה שנת גאולה וישועה שנראה את הגאולה השלמה בעיני בשר מיד ממש".

    האזינו:



    0 תגובות