מרתק • הגרי"מ לאו: איך מרגישים את הפחד מיום הדין

    עמית דניאל No Comments on מרתק • הגרי"מ לאו: איך מרגישים את הפחד מיום הדין

    בתכנית "זכרנו לחיים" שוחח הרב חיים הורביץ עם הרה"ר הגאון הרב ישראל מאיר לאו על דברי הנביא עמוס והפחד מימי הדין שאנו חוסמים אותו מלהיכנס לליבותינו • מיוחד, האזינו

    הגאון רבי ישראל מאיר לאו שליט"א צילום: קול חי
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כשביקש הרב חיים הורביץ בתכניתו "זכרנו לחיים" מהרה"ר הגאון רבי ישראל מאיר לאו שליט"א, טיפ לקראת יום הדין הקרב ובא, נענה בטיפ נפלא ומיוחד וכדרכו של הרב גם מתוק מדבש ומרתק.

    "יש הרבה מאד טיפים" אמר הרב במתק שפתיו "אבל בא נאמר דבר אחד נאמר 'אריה שאג מי לא ירא', זה אומר הנביא עמוס כשהוא ממשיל את זה ל'היתקע שופר בעיר והעם לא יחרדו?'. נשאלת השאלה, הרי אלול זה אחד מראשי התיבות של המילה אריה. ר"ת אריה זה: אלול, ראש השנה, יום הכיפורים והושענא רבה, אלו ימי הדין מאלול ועד סוף החגים, הרמב"ם קובע 'אני מאמין באמונה שלמה שכל דברי הנביאים אמת' והרי אומר עמוס, אריה שואג מי לא ירא, אם נלך עכשיו ברחובה של עיר, נרגיש אימת הדין? לא מרגישים את הזעזוע. איפה הפחד מיום הדין?".

    "אלא התשובה שיש אריה ויש אריה. לפני שנים לא כל כך רבות, ברח אריה מגן החיות בתל אביב. גן החיות היה ממוקם ברחוב שלמה המלך צמוד למה שהיום בנין העירייה. האריה, כשבאו להאכיל אותו, פרץ את דלת הכלוב, קפץ המעל החומה והתחיל להסתובב בעיר. ברדיו הזהירו את כולם לא ללכת ברחוב ולא לצאת מהבית וכולם היו בחרדה גדולה. שעה שלמה תל אביב היתה מסוגרת עד שתפסו את האריה הרדימו אותו בירי והחזירו אותו לגן החיות".

    "בהרצאה שנתתי תקופה לאחר מכן, לפתע אני שומע מאחורי גבי נהמה איומה של אריה. אני שואל את המארח 'מה זה?' והוא אומר לי 'אריה, אבל אין מה לדאוג זה מהספארי, הוא בכלוב'. בכלוב זה לא כמו ברחוב, אנשים חושבים שהאריה של ראש השנה הוא בכלוב, בכלוב של הכוללים, הישיבות, בתי כנסת, בתי מדרש, בתי יעקב ותלמודי תורה, הוא לא ברחובות, אין חשש שזה יחדור לליבו. קודם כל זה להבין שהאריה – ימי הדין – נמצא ברחובות! לדאוג שיכנס לחדרי הלב, שירעיד את אמות הסיפים. זו הכשרת לבבות" אמר הרב.

    לסיום אמר הרב כי שמע מהרב יחיאל בוים שליט"א, שראשי תיבות של השנה הבעל"ט תשע"ח – ת'זכנו ש'נהיה ע'ם ח'כם" ובירך הרב את המאזינים: "שנה טובה ומבורכת".

    האזינו:



    0 תגובות