ליברמן: "רמת המוכנות של צה"ל חסרת תקדים"

    איתי גדסי No Comments on ליברמן: "רמת המוכנות של צה"ל חסרת תקדים"

    שר הביטחון ליברמן בטקס הנחת אבן פינה למכללות: "רמת המוכנות של הצבא היא כיום חסרת תקדים, הרבה יותר מאי פעם. וכנראה שנצטרך להתכונן עוד יותר לאור ההתפתחויות ולאור אותן הצהרות שכולנו שמענו גם היום"

    צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הביטחון אביגדור ליברמן השתתף  בטקס הנחת אבן פינה למכללות הצבאיות בירושלים שם אמר: "כמי שמסתכל מהצד על המערכת הצה"לית מאז שנת 96', אני יכול להגיד שמבחינת רמת המוכנות של הצבא, כיום המוכנות היא חסרת תקדים. ליוויתי את עבודת הקבינט ועבודת הממשלה מקרוב, משנת 96' ועד היום. כרגע, מבחינת מוכנות הצבא, אני יכול להגיד בביטחון מלא, לזכותם של ראש המטה הכללי ואלופי המטה הכללי, אנחנו הרבה יותר מוכנים מאי פעם, וזה לא הסוף. כנראה שנצטרך להתכונן עוד יותר לאור ההתפתחויות ולאור אותן הצהרות שכולנו שמענו גם היום.

    "בזמנו אמר מנחם בגין את אחד הדברים החשובים: 'ארץ ישראל נקנתה לא בזכות הכוח, אלא בכוח הזכות', וירושלים היא הזכות ומקור הכוח והעוצמה, ואנחנו פשוט הולכים לממש את זה. אני חושב שדווקא השילוב הזה של המכללות, של בית הספר החשוב ביותר למפקדי צה"ל, שביום פקודה לוקחים את האחריות, נותנים פקודות, מובילים אנשים – כאן בירושלים, בלב הפועם של העם היהודי, של מדינת ישראל, זה השילוב החשוב ביותר".

    ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט: "הבחירה להקים את בסיס המכללות הצבאיות דווקא כאן, בעיר ירושלים שזה עתה ציינו יובל לאיחודה, מעידה על הקשר ההדוק בין צה״ל לעם ולמורשתו. במקום הזה יוכשרו אלפי מפקדים האמונים על ההגנה על המדינה, הבטחת קיומה וניצחון במלחמה. בסיום תהליך ההכשרה, חוזרים המפקדים לליבת העשייה הצה״לית כמפקדים מקצועיים ובעלי ידע צבאי- אסטרטגי רחב מאי פעם, שיודעים להחליט החלטות מושכלות ולהוביל בתבונה ובאומץ את לוחמינו בשגרה ובחירום. מפקדים שפועלים יחד מדי יום ביומו לחיזוק הצבא ומבטיחים את השקט והביטחון במדינת ישראל. בימים אלה משתנה המפה האסטרטגית ללא היכר, צה״ל עוקב אחר ההתפתחויות מעבר לגבולות ופועל להבטיח את כשירות הכוחות ואת מוכנותם לכל תרחיש. כחלק מכך, נערך בשבוע שעבר תרגיל רחב ורב זרועי שבו תרגלו כוחות הסדיר והמילואים את יכולות ההגנה וההתקפה בחזית ובעומק, בעומק שטח האויב. נוסיף לפעול בכל עת לשיפור המציאות הביטחונית ובמקביל נבסס את יכולותינו להגן ולהכריע אם נידרש לכך. גם השנה מפקדי צה״ל וחייליו יוסיפו לפעול בנחישות ובעוז למילוי משימת ההגנה על מדינת ישראל. שתהיה שנה טובה ומבורכת.״



    0 תגובות