"שליחות ציבורית זו זכות אבל אין פטור מחשבון נפש"

    עמית דניאל No Comments on "שליחות ציבורית זו זכות אבל אין פטור מחשבון נפש"

    בתכנית "זכרנו לחיים" שוחח הרב חיים הורביץ עם ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, על התחושות לקראת יום הדין הקרב • השליחות הציבורית ו'בין אדם לחברו' • הוורט, משל הנגר והנסורת • וגם, ממי ועל מה הוא רוצה לבקש סליחה?

    ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול צילום: יעקב כהן
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, שוחח בתכנית "זכרנו לחיים" בהגשת הרב חיים הורביץ על תחושותיו לקראת יום הדין הקרב ובא.

    כשנשאל איפה ה"אלול" בכל ההכנות? ענה: "איך אמרו חז"ל 'עניי ביתך קודמים', העניות שבביתך, שאצלך. צרכי ציבור זה כמובן חשוב וזו שליחות אבל צריך לזכור 'את הכל יביא האלוקים במשפט'. אז נכון שיש זכויות מהעזרה לאחרים אבל זה לא פוטר אותך מחשבון נפש לראות איפה שגית איפה טעית" אומר אבוטבול.

    אבוטבול המשיך והמשיל משל "נגר שעובר על נסורת הוא כבר רגיל לזה, זה לא מורגש אצלו, אבל אדם רגיל זה מפריע לו. לפעמים אנחנו מרגישים כאילו יש לנו פוליסת ביטוח. אני משתדל להקפיד לפני ראש השנה גם לבקש סליחה ממי שלא הצלחנו למלא את רצונם או תחומים מסוימים שלא עשינו מספיק אולי היינו צריכים להשקיע יותר בדיור, בתלמודי תורה" אמר.

    לסיום, אמר אבוטבול "בשיר השירים מופיע הרבה פעמים הביטוי דודי ונשאלת השאלה מה זה בדיוק דודי, לי למה לא מוזכר על דרך בעל ואשה? אלא דודי זה קרבה שאדם נולד לה באופן אוטומטי. הוא מקבל סדרה של דודים מצדי אביו ומצד אמו אך אין לו שיקול דעת, הם ממשיכים להיות אתו כל ימי חייו. לעומת זאת, כאשר מדובר על אדם ורעיתו, יש מקרים גם שחס ושלום נפרדו. אלא האהבה בינינו לבין הקב"ה אהבה שאי אפשר לנתק בינה" אמר.

    האזינו:



    0 תגובות