- רדיו קול חי - -

תושבי דרום תל אביב הפגינו: "בג"ץ נגד העם"

עשרות רבות מתושבי דרום תל אביב בהובלת "החזית לשחרור דרום תל אביב" יחד עם תנועת "אם תרצו" ותומכים מרחבי הארץ, הפגינו הערב (מוצאי שבת), זה השבוע הרביעי ברציפות, מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור בדרישה להפסיק להעדיף את זכויות המסתננים על פני זכויות האדם והאזרח של התושבים.

תושבי דרום תל אביב ותומכיהם המשיכו במחאתם הנמרצת נגד שופטי הבג"ץ בקריאה: "בג"ץ נגד העם, העם נגד בג"ץ" וכן: "אנה תלכי מרים מסובבת את כולם".

המפגינים, שהיו מצוידים בשופרות, חצוצרות ותופים ביקשו לעורר את שופטי בית המשפט העליון מתרדמתם בכל הקשור לזכויות אזרחי ישראל ותושבי דרום תל אביב בפרט.

שפי פז, מראשי מטה המאבק של תושבי דרום תל אביב, אמרה כי מאבק תושבי השכונות יימשך עד לשינוי המיוחל: "נשיאת בית המשפט העליון הנכנסת כבר מוכיחה שמה שהיה הוא שיהיה. קראנו את כל פסק הדין ואנחנו מבינים טוב מאוד את הפסיקה האחרונה בדיוק כמו שהבנו את אלה שקדמו לה".

פז הדגישה כי "בג"ץ שוב בחר להתעלם מכוונת המחוקק והעדיף להחניף לעמיתיו הפרוגרסיבים מעבר לים. לעם נמאס מהאליטה שכופה עליו את הערכים המנוכרים שלה מרחביה וצהלה".

בין המשתתפים בהפגנה הערב, היו גם פעילי תנועת 'אם תרצו' שקראו לשנות את מדיניות בית המשפט המפלה את תושבי דרום תל אביב. יו"ר תנועת "אם תרצו" מתן פלג שהשתתף בהפגנה אמר כי: "משתתפי ההפגנה בחרו לתקוע בשופרות כדי לעורר מתרדמתם את שופטי בית המשפט העליון. לא יכול להיות שאותם שופטים ימשיכו במדיניותם האקטיביסטית והדורסנית הפוגעת מדי יום בתושבי דרום תל אביב ואזרחי ישראל".

לדברי פלג: "עשרות "ארגוני זכויות" פועלים במימון זר ודואגים למסתננים על חשבונם של תושבי דרום תל אביב. בימים בהם אנו מציינים את חודש אלול ראוי ששופטי בית המשפט יערכו חשבון נפש ביחסם המפלה אל תושבי השכונות.  תנועת "אם תרצו" תמשיך לעמוד לצד תושבי דרום תל אביב במאבקם הצודק".