שירו של אבא • יואב דיליאון עם פניני אביו לפרשות 'ניצבים וילך'

    יואב דיליאון No Comments on שירו של אבא • יואב דיליאון עם פניני אביו לפרשות 'ניצבים וילך'

    כמדי שבוע, השדרן יואב דיליאון, שולח למכריו מספר דברי תורה מתוך דברים שאמר אביו, ר' בנימין זאב ז"ל, על פרשיות השבוע. השבוע פרשות 'ניצבים וילך' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה המתוקים

    יואב דיליאון
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אומר אבא שאת פרשת נצבים קוראים תמיד בשבת לפני ראש השנה וזה כמובן לא במקרה. בפרשה זו מדובר הרבה על התשובה והגמול שלה כמו שכתוב בפרשה "ושבת עד ה' אלהיך ושמעת בקולו….. ושב ה' אלהיך את שבותך ורחמך ושב וקבצך מכל העמים…" ומוסיף אבא שגם תחילת הפרשה מרמזת שאנו לפני יום הדין שכתוב "אתם נצבים היום כולכם לפני ה' אלהיכם" כלומר אתם עומדים היום בדין לפני מלך העולם. מוסיף אבא ואומר שמה שכתוב "אתם נצבים היום" שווה בגימטריה 694 שזה בדיוק גימטריא של "לעמוד לסליחות".

    כתוב בפרשה: "וילך משה וידבר את הדברים האלה אל כל ישראל.." שואל אבא מה הכתוב הדגיש כאן שמשה הלך אל בני ישראל? מדוע לא כיבדו את המנהיג שלהם ובאו אליו?

    אלא מסביר אבא שלא במקרה נמנעו מלבוא למשה. ישראל ידעו שהתורה עתידה להקיף תרי"ג מצוות וכבר ניתנו להם 611 מצוות והיה צורך להשלים עוד 2 מצוות אחרונות, מצוות הקהל ומצוות "כתבו לכם את השירה " ולכן בכוונה לא באו אל משה כדי למנוע ממנו להורות להם את שתי המצוות האחרונות ובכך יעכבו את יום מותו. וכשמשה הרגיש בכך מיד בא אליהם כדי שלא יעכב את כניסתם לארץ. יש לנו כאן דוגמא מופלאה של עם למנהיגו ואהבה ללא תנאים של מנהיג לבני עמו.

    כתוב בפרשה "פן יש בכם שרש פורה ראש ולענה.." אבא אומר שכרגיל הכל מרומז בתורה וגם כאן המילים בפסוק מרמזות על הימים האלו כי "שרש פורה ראש ולענה.." ראשי תיבות שופר.



    0 תגובות