300 לומדים, 28 מקומות שונים: סמינר אור תורה ברוסיה | גלריה

    קלמן טלר No Comments on 300 לומדים, 28 מקומות שונים: סמינר אור תורה ברוסיה | גלריה

    אור התורה מאיר בחבר העמים: הסתיים סמינר 'כולל תורה' השנתי | גלריה

    צילום: שלומי כהן
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בפטרבורג שברוסיה ננעל בהצלחה הסמינר הרביעי של 'כולל תורה' בהשתתפות כשלוש מאות לומדים מ-28 ערים שונות ברוסיה. הסמינר שנועד להעצים את זיקת הלומדים לחיי תורה ומצוות פעילים הוכתר בהצלחה גדולה.

    בכל אחד מ-120 הסניפים של 'כולל תורה', בכל מדינות חבר העמים ואירופה, מתקיימים מדי יום ביומו לימודים אינטנסיביים בגמרא, הלכה, פרשת השבוע, חסידות ומחשבת היהדות. בתום כל חודש מקבלים הלומדים מלגה מכובדת המבטיחה את השתתפותם הפעילה בלימודים.

    הלימודים ב'כולל תורה' שנתייסד ומנוהל ע"י הרב בנצי ליפסקר והרב משה וובר, מחוללים מהפך בחייהם האישיים של הלומדים והדבר בא לידי ביטוי בכל אורחות חייהם.

    אורח הכבוד של הסמינר היה רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר, שליווה את כל השבת והעניק לה נופך במיוחד בנושאו דברים בפני רבני הקהילות מפעילי סניפי כולל תורה ובפני הלומדים עצמם. הרב לאזאר אמר בהתרגשות כי "קשה להגזים בעוצמת המהפכה התורנית המעמיקה שחולל 'כולל תורה' מאז קומו בקרב מאות ואלפים. ואי אפשר שלא להבחין בכך".

    הרב משה וובר, מנכ"ל 'כולל תורה', ציין בהתרגשות כי בסמינר הנוכחי ניתן היה לחוש בשינוי העצום שחל בכל אחד מהלומדים. כולם, בלי יוצא מן הכלל, עברו זה מכבר ברית מילה כהלכתה; כולם מניחים תפילין מדי יום ביומו; ורבים מספור מהם עברו לנהל אורח חיים כשר למהדרין. אי אפשר לראות את כל זאת ולהישאר אדיש.

    כל אחד ממשתתפי הסמינר קיבל מהדורה מיוחדת ומתורגמת של גמרא מסכת מכות, שממנה יתקיימו הלימודים בחודשים הקרובים ב'כולל תורה' וכן מהדורה מיוחדת ומתורגמת לשפה הרוסית של 'לקוטי שיחות' על פרשת השבוע מאת כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש זי"ע.

    ביומו האחרון של הסמינר נערכה בבית הכנסת הגדול של פטרבורג חופה לזוג יהודי, מלומדי 'כולל תורה', שהחליטו להינשא מחדש כדת משה וישראל. המעמד ביטא היטב את בשורת 'כולל תורה' המחלחלת לכל הרובדים. המשתתפים, מפעילי הכוללים כמו הלומדים, שבו לבתיהם בכל מחוזותיהם – ללמוד וללמד על מנת לשמור ולעשות.


    קרדיט צילום: שלומי כהן



    0 תגובות