דרישת מקלב התקבלה: פתיחת הקברים – בהתאם להלכה

    איתי גדסי No Comments on דרישת מקלב התקבלה: פתיחת הקברים – בהתאם להלכה

    לאחר שהועלתה האפשרות לפתיחת קברים בהם נטען כי נקברו ילדים תימנים לאחר עלייתם ארצה, התקבלה דרישת ח"כ מקלב לבצע את המהלך בכפוף לרבנות הראשית לישראל

    וועדה בכנסת | תמונת אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, לע"מ
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הצעת החוק לפתיחת קברי ילדי תימן, המזרח והבלקן לצורך זיהוי – אושרה הבוקר לקריאה ראשונה זאת לאחר שח"כ אורי מקלב הגיע להבנות עם יוזמי החוק להסדרת הנושא ההלכתי הסבוך ולהכניסו בגוף החוק כך שלא יפתחו קברי ילדי תימן שלא על פי ההלכה אלא רק לאחר פסיקת הרבנות הראשית או הרב הממונה מטעם הרב הראשי לישראל כמו כן תהליך פתיחת הקברים יהיה בפיקוח הלכתי הדוק.

    ח"כ אורי מקלב פתח והדגיש כי הנציגות החרדית תמשיך ותתמוך בפעילות הוועדה כדי להגיע לחקר האמת, עמדתנו הייתה כי צריכה להיות התייחסות ספציפית לכל פתיחה וזאת תוך בחינת שיקולי כבוד המת וכבוד המתים הסובבים את החלקה, הרב מקלב הביא בדבריו את פסיקות הגאונים שליט"א וזצוק"ל בעניין פתיחת קברים, מקלב הוסיף כי מתוך הדיונים התברר כי מדובר על תהליך מורכב הכולל הוצאת עצמות, התאמה לגופה כזו או אחרת, מספור, צילום וביצוע בדיקת DNA. הנוסח לפני ההסכמות קבע שהערך החשוב ביותר הינו פתיחת הקברים ובכך אנחנו ממעטים את ערך כבוד המת ולכן היה חשוב שינוי הנוסח הקובע את ערך שמירת כבוד המת.

    עו"ד הגב' לאמעי היועמ"ש לוועדה, הדגישה כי בהצעת החוק הזו נקבע, בפעם הראשונה, שבית משפט חייב לשמע עמדה הלכתית. פסק ההלכה עולה לראשונה לספר החוקים. פתיחת הקברים שנעשית עד היום על ידי המשטרה מתבצעת מבלי שום חיוב לשמוע עמדה הלכתית. מדובר בדבר חקיקה מאוד מתקדם בשל המקום שהחוק נותן להלכה.

    הצעת החוק נותן גם מעמד חוקתי לשר הבריאות שהוא הממונה על חוק זה ולשר הדתות כאשר רק בהסכמתו ניתן יהיה לממש חוק זה, כמו כן מובא בחוק כי פתיחת קברים תעשיה אך ורק תחת הנחייתו של רב שימנה הרב הראשי לישראל, בנוסף נקבע בחוק כי בית המשפט יהיה מחויב לשמוע את דעת ההלכה מטעם נציג הרבנות הראשית ואף יכלול בצו הוראות בעניין זה.



    0 תגובות