כתב אישום: "תקף ממניע גזעני"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on כתב אישום: "תקף ממניע גזעני"

    כתב אישום נגד קטין: "שאל את הנהג למוצאו, ותקף" • שני שוטרים היו באזור בעקבות הישנות מקרים דומים • הפרקליטות מבקשת מעצר עד תום ההליכים

    צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרקליטות מחוז ירושלים הגישה לבית משפט השלום לנוער בעיר כתב אישום נגד קטין בן 16 מבת עין, בגין תקיפה הגורמת חבלה ממשית ממניע גזעני.

    לפני כחודש, אחר הצהריים הגיע הנאשם, יחד עם נער נוסף, לתחנת האוטובוס בישוב בת עין בגוש עציון כשהוא מצויד בגז פלפל. בשעה זו שהה בתחנה נהג קו 164 של החברה לפיתוח גוש עציון.

    הנאשם ניגש אל חלון האוטובוס הסמוך למושב הנהג וביקש ממנו לפתוח את החלון, זאת במטרה לפגוע בנהג באמצעות התזת גז הפלפל שברשותו בשל היותו ממוצא ערבי . הנהג סירב. הנאשם שאל את הנהג מבעד לחלון הסגור באיזה שעה יוצא האוטובוס והנהג השיב לו באמצעות סימוני ידיים שהוא עתיד לצאת בשעה ארבע וחצי. הנאשם ניגש יחד עם אדם נוסף לדלת כניסת הנוסעים והנהג פתח את הדלת.

    הנאשם שאל את הנהג האם הוא יהודי או ערבי, תוך שהוא מחביא מאחורי גבו את תרסיס גז הפלפל. נהג האוטובוס השיב שהוא "ערבי". בתגובה ריסס הנאשם את פניו של הנהג בגז פלפל, ומיד לאחר מכן נמלט מן המקום.

    שני שוטרים שהיו באזור רדפו אחרי הנאשם אולם זה המשיך בבריחה. השוטרים הוצבו באזור הישוב בת עין בעקבות מספר אירועי תקיפה של נהגים ממוצא ערבי בשבועות שקדמו לאירוע.

    במעשיו תקף הנאשם את הנהג וגרם לו חבלה של ממש מתוך מניע של גזענות או עוינות כלפי השתייכות לגזע או למוצא לאומי-אתני.

    הפרקליטות ביקשה לעצור את הקטין עד תום ההליכים המשפטיים ולחילופין לקבוע תנאים מגבילים בעניינו שיאיינו את המסוכנות הנשקפת ממנו.



    0 תגובות