עתירה: שוויון בנטל – לכולם

    צבי מילר No Comments on עתירה: שוויון בנטל – לכולם

    אנשי עוצמה יהודית: "להחיל את פסיקת בג"צ גם על הערבים" • "המחוקק עצמו לא קבע שיש לפטור ערבים מלשרת" • "הבחנה בין השקפות היא הפליה"

    תמונת אילוסטרציה צילום: אביר סולטן, פלאש 90
    18:52
    18.04.24
    הרב נחמיה רוטנברג No Comments on מה בודק ישראלי לפני השקעה בעסק? כמה השני מרוויח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ד"ר מיכאל בן ארי פנה באמצעות עו"ד איתמר בן גביר ליועץ המשפטי לממשלה ודורש ממנו להחיל את פסיקת בג"צ גם על המגזר הערבי ולכל הפחות לחייב ערבים לשרת בשירות לאומי אזרחי.

    במכתב שנשלח אחר הצהריים נכתב בין היתר כי: "בית המשפט העליון פרסם אתמול פסק דין שהתקבל בהרכב של תשעה שופטים שבו ביטל בית המשפט תיקונים בחוק שירות ביטחון שבהם הסדירה הכנסת את סוגיית גיוסם לצבא של תלמידי הישיבה ש"תורתם אומנותם" והטיב לבטא את הדברים כבוד השופט עמית שקבע כי: "הנושא דנא הוא "אם כל ההפליות", שכן יכול הוא להגיע להבחנה בין דם לדם, פשוטה כמשמעה. כך באשר לחרדים אך כך גם באשר לציבור במגזר הערבי, כל האמור בפסק דינו של בג"צ יפה גם לערבים ולח"מ לא ברור מדוע קיימת הפליה ופגיעה בעקרון השוויון באופן כזה שעשרות אלפי אזרחים ישראלים לא מוזמנים ללשכת גיוס או לכל הפחות לשרת בשירות לאומי- אזרחי, רק בגלל היותם ערבים."

    בפנייתם הדגישו אנשי עוצמה יהודית כי המחוקק עצמו לא קבע שיש לפטור ערבים מלשרת בצה"ל או בשירות לאומי אזרחי ועל כן הדברים חמורים אף יותר מעניין גיוס החרדים" בנסיבות אלה, פונה אליך מרשי כצעד ראשון לפני עתירה לבית המשפט העליון ומבקש את תגובת אדוני ולמעשה את תגובת מדינת ישראל. לטעמנו מתן דחיית שירות גורפת – ללא כל סמכות חוקית לכך – שעם השנים הופכת לפטור משירות צבאי – לעשרות אלפים המיועדים לשירות בטחון אך מטעמים של גזע מהווה פגיעה בשוויון של כל אחד מקבוצת הרוב, המחויב בשירות צבאי. יש בה הפליה ללא שוני רלוונטי המצדיק אותה. אכן, אין דבר בדתיותו של אדם שימנע ממנו שירות צבאי או לכל הפחות בשירות לאומי. רבים מחיילי צה"ל בני מיעוטים, הבחנה בין מיועדים לשירות ביטחון על בסיס השקפת עולם דתית או גזע היא הפליה ללא כל שוני רלוונטי"

    המכתב נשלח גם לראש הממשלה, לשר הביטחון לרמטכ"ל ולראש אגף כוח אדם בצה"ל – אנשי עוצמה יהודית מתכוונים לעתור לבג"צ ולחייב את הערבים בשירות לאומי ושוויון בנטל.



    0 תגובות