הרמטכ"ל: "ישנה ירידה בנכונות לתפקידי לחימה"

    קובי פינקלר No Comments on הרמטכ"ל: "ישנה ירידה בנכונות לתפקידי לחימה"

    הרמטכ"ל: "מודיעין וסייבר חשובים, אבל הייעוד הם הלוחמים" • "נקטנו בשורה של צעדים שמעבירים את המסר על הוקרת הצבא" • "יש החלטה להעלות את שכר הלוחמים"

    הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט צילום: פלאש 90
    12:00
    19.04.24
    יונתן שורק No Comments on "בשבילם הספרדים כמו אוויר": הרב אברהם יוסף תוקף את הבד"צים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עם סיום השנה הראשונה לתוכנית הרב שנתית (תר"ש) "גדעון" מתייחס הרמטכ"ל למעמד הלוחם בצה"ל, להשארת אנשים בצבא הקבע ולהעצמת הלוחמים.

    באשר למעמד הלוחם בצה"ל אומר ראש המטה הכללי רב אלוף גדי אייזנקוט שזו סוגיה שעוסקים בה שנים ארוכות, מתוך הבנה שיש תהליך רב שנתי של ירידה איטית בנכונות ללחימה "ישנה ירידה מ74% ל71% או 67% תלוי בעונות הגיוס. לכן היה תהליך שהבסיס שלו הוא שבקצה החוד של צה"ל והדבר החשוב ביותר הם הלוחמים".

    מודיעין חשוב, סייבר חשוב, אבל הדבר החשוב ביותר למימוש המשימות והייעוד של צהל הם הלוחמים. יש פה אמירה ערכית "אבל" מוסיף ואומר הרמטכ"ל "אמירה ערכית לבד זה לא מספיק ולכן נקטנו בשורה של צעדים שמעבירים את המסר על הוקרת הצבא את לוחמיו. זה מתחיל מהתשתיות המכבדות שאנחנו עושים עכשיו שינוי משמעותי מאוד בתשתיות הצבא, הולך קודם כל לבסיסים של הלוחמים, זה אותו בסיס שנחנך בדרום, זו בנייה של שלושה בסיסי ברמת הגולן שיסתיימו בשבועות הקרובים, זה הרצון לשפר את כל הבסיסים" ומוסיף  "הדבר הבא זה היוזמה גם כחלק מהמלחמה בתרומות, שחייל יקבל כרטיס ובכרטיס הזה הוא יוכל, הלוחמים יוכלו לקנות את כל הציוד שהורים קנו לבנים שלהם או לבנות שלהם בשבוע לפני הגיוס.

    נדבך נוסף שעליו מדבר ראש המטה הכללי בסיכום השנה, הוא  להפסיק את הרכש של וסטים וציוד, "השקענו על זה כ70 מיליון שקל בשנה כך שכל חייל שמסיים את ההכשרה יקבל ציוד של לוחם שיש ביחידות המיוחדות הטובות ביותר בצה"ל, זה קרה כבר שני מחזורים, כ-5000 חיילים בכל מחזור מקבלים את הציוד הטוב ביותר שיש".

    הרמטכ"ל מגלה שישנה החלטה להגדיל את שכר הלוחמים, החל מה01.11 מ1600 למעלה מ2000 ש"ח "כדי להביע הוקרה ללוחמים, לא קונים אותם ב300 שקלים לחודש".

    כדי לתת מענה גם בדרג הלוחם שביחידות מיוחדות להשאיר אנשים לתקופות קבע, יצרו בצה"ל מסלול שבו ישרתו במסלול של 8 שנים. 3 שנות שירות, 3 שנות קבע ושנתיים לימודים ודרך זה יספקו את ההכשרה לאנשים מעולים, "מי שרוצה להיות רופא, ילמד שנתיים רפואה וימשיך בזה, הכל פתוח לא חייבים ללמוד היסטוריה, כל אחד ילמד מה שרוצה. זה פחות גיוסים, פחות גיבושים, פחות הכשרות, יותר מקצועיות, כבר קרה ויצא לדרך" אומר הרמטכ"ל.

    לגבי העצמת הלוחמים גם פה צריך לומר שזה מהלך שנמשך כבר כמה שנים.

    הדבר החשוב ביותר לצבא זה הכוח הלוחם שלו שמבצע משימות ומסכן את החיים שלו. אי אפשר להביא חיילים ליחידות הלוחמות, לסכן את חייהם ולתת 700 שקל. מי שמסתכל על ההיבט החומרי יעדיף לשרת בעורף ולעשות עבודה בשעות הלילה ולכן זה חוזר לאמירה הערכית וזה צריך לבוא לידי ביטוי גם באופן שאנחנו מקבלים אותו, זה עניין מוסדי של המדינה, המדינה מוקירה את משרתיה" מסכם הרמטכ"ל.



    0 תגובות