ישיבת הנציגים החרדיים: "שינויים בהסדרי השלטון"

    איתי גדסי 3 Comment on ישיבת הנציגים החרדיים: "שינויים בהסדרי השלטון"

    ישיבת חירום בכנסת: ח"כ משה גפני על שופטי העליון: "הקדיח תבשילם" • השר דרעי: "שלא יהיה ספק, החוק הזה יעבור, העניין פה עקרוני וזו המסה של ההתערבות של בית המשפט" • השר ליצמן: "דיברנו על זה במו"מ הקואליציוני עם כחלון"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חברי הכנסת החרדיים התכנסו היום בחדר ועדת הכלכלה של הכנסת לישיבת חירום בעקבות פסיקת בג"ץ אתמול המבטלת את חוק הגיוס עליו היתה הסכמה רחבה בציבור החרדי.

    יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, אמר: "אין לנו זכות קיום כעם בלי לימוד התורה. אין פה דיון חוקי יש פה דיון על השקפת עולם האם העם היהודי מתקיים ללא לומדי התורה. לא יכול להיות מצב שבית המשפט ימשיך להגיד "אני קובע ככה" – אין שם אף אחד שמבין את חשיבות לומדי התורה. הקדיח תבשילם. יש לי מה לומר על שופטי בג"ץ. זה דבר חמור שהם לא מבינים בכלל מה זה לומדי התורה. הכנסת נבחרה על ידי נבחרי הציבור ואנחנו נחליט באיזו דרך הולכים".

    שר הפנים, אריה דרעי, אמר: "הבעיה של הפסיקה של אתמול היא בעיה של כל הכנסת. אנחנו נסתדר, יש לנו הסכם קואליציוני וכל מי ששותף בקואליציה מחויב להסכם בני הישיבות, אבל אני מודאג מבהמסה של ההתערבות של בית המשפט העליון. הרוב בענייני דת ומדינה אבל גם הם בנושאים אחרים. יש ויכוחים פוליטיים שאין בינם לבין המשפט כלום. עם כל הכבוד להם, לא מדובר על פסיקות אזרחיות ופליליות, מדובר על עניינים ערכיים שממשלת ישראל ומפקדת עליהם".

    שר הבריאות, יעקב ליצמן, אמר: "החוק הזה יעבור. חוק ההתגברות היה על בסיס החוק הזה. גם את חוק הכשרות נעביר את זה. במו"מ הקואליציוני. הזהרנו את השר כחלון והעלנו את הנושא הזה ואמרנו לכחלון שבגלל גיוס בני הישיבות אנחנו רוצים את פסקת ההתגברות".



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מה דרעי מרגיש דחיפות לקטוע את דברי את גפני ולצדד בעד סולברג סולברג? סולברג באותה דעה של חבריו בעניין היעד הסופי, הוא רק דרש לתת זמן לתקופת ההסתגלות.
      אם דרעי רואה צורך לצדד בעד סולברג זה אומר שבסך הכל דרעי שותף לאותה שאיפה של תקופת ההסתגלות עד להגעה ליעד שמשום מה נקרא "שוויון בנטל".

      1. פששששש אתה יכול להיות פרשן פוליטי אבל רק שתדע שלפי דעתך "הגבוהה" הוא גם בעד אומן וכך טיפ לחיים שמשעמם לך תשמור על הידיים שלא יהיו ליד המקלדת [זה גורם לתוצאה של מילים לא קשורותשמסגירות כמובן את דעתך "הגבוהה" בהצלחה עם שיעורי הבית

    2. 2

      סולברג היה פוטר לגמרי את הישיבות מגיוס ורק כתב כך כמשפטן .לסיכום בג"ץ עף על עצמו שדמוקרטיה זה דת אע"פ שאין כזה חוק לדעתי החרדים היו צריכים לכתוב בהסכם הקואליציוני סעיף אחד בלבד והוא פסקת ההתגברות