- רדיו קול חי - -

דרעי: "הישוב היהודי בחברון יהפוך למועצה"

"יש כאן ציבור גדול של שומרי מצוות" אמר אתמול השר אריה דרעי במסגרת סיורו בחברון, קריית ארבע והסביבה, "תענוג היה לראות במערת המכפלה את הלומדים במקום. זה מרגש מאוד להיות כאן לפני ראש השנה, לבקש מאבותינו ואמותינו להתפלל עלינו. אין ילד יהודי שלא יודע מי אלה אברהם יצחק ויעקב, עלינו להביא אותם למערת המכפלה כדי להכיר את המקום – זה חשוב מאוד".

אל הסיור התלוו, שר הדתות דוד אזולאי, סגן שר האוצר יצחק כהן, סגן שר הפנים משולם נהרי, חברי הכנסת יואב בן צור, מיכאל מלכיאלי ויגאל גואטה. כמון כן, בסיור נכחו ראשי המועצות: יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצת בנימין אבי רואה, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, ראש מועצת מגילות ים המלח אריה כהן, ראש מועצת הר חברון יוחאי דמרי, ראש עיריית ביתר עילית הרב מאיר רובינשטיין, ראש מועצת אפרת עודד רביבי, ראש מועצת קרני שומרון יגאל להב, ראש מועצת קדומים חננאל דורני, ראש מועצת אלקנה אסף מינצר, ראש מועצת קרית ארבע מלאכי לוינגר, ראש מועצת עמנואל עזרא גרשי, יו"ר הועדה המוניציפלית חברון אברהם בן יוסף, ומנכ"ל היישוב היהודי בחברון אורי קרזן, שאירח את כולם ביישוב היהודי.

"לא רבים זוכים לסגור מעגל בחייהם אבל אני זכיתי. כשר הפנים בקדנציה הקודמת זכיתי לסייע לישוב היהודי בחברון שהיה ממש מצומצם, עם גרעין של אנשים מוסרי נפש. טיכסנו עצה כיצד להעביר אליהם תקציב לרכישת ספר תורה, והנה היום, לאחר עשרות שנים אני שמח לחזור לכאן כשר הפנים ולבשר, שלאחר עבודה רבה, בקרוב היישוב היהודי בחברון יקבל סמל יישוב ויהיה מועצה מקומית לכל דבר", אמר דרעי.

בתחילה הסיור, הגיע השר ופמלייתו ל"נתיב האבות" שם הוצגה בפניו בעיית "הבתים החצויים", אשר כתוצאה מחלוקה משפטית של הקרקע, נוצרו 'תולעים' ה'חותכות'  את מקצת בתיהם של שש משפחות בשכונה, ונוצר מצב שאותן חתיכות הבתים ניצבות על קרקע פרטית פלסטינית, ואף על פי כן כל אותם בתים מיועדים להריסה ופינוי. השר עלה למרפסת לתצפית על כל השכונה ולאחר מכן נכנס לבית המשפחה לפגישה עם תושבי השכונה.

בפגישה המצומצמת אמר השר דרעי: ״אני רוצה לשבח את צוות משרד הפנים בראשות המנכ״ל מרדכי כהן, שהתמסר לנושא ההתיישבות בלב רחב ובשום שכל. הם מותחים עד הקצה את היכולות שלהם, כולל הייעוץ המשפטי, כדי לסייע ולפתור בעיות של ראשי הרשויות. כך גם בנושא עמונה הם התגייסו להקמת היישוב לרווחת התושבים".

לאחר שסיים את הפגישה בנתיב האבות, הגיע דרעי יחד עם יו"ר מועצת יש"ע וראשי הרשויות למועצה המקומית קרית ארבע-חברון. באירוחו של ראש המועצה מלאכי לוינגר שוחחו הנוכחים בענייני המועצה, כאשר הנושא המרכזי היה הדאגה לעולים החדשים הרבים במועצה ובעיקר לבני שבט המנשה. משם המשיך שר הפנים דרעי ליישוב היהודי בחברון, לבית המכפלה הנמצא כעת בדיון על עתידו. לאחר הביקור בבית המכפלה המשיך השר למיצג 'לגעת בנצח' הנמצא בבית הדסה ושמספר את תולדות היישוב היהודי בחברון. לאחר הצפייה במיצג, סייר השר במוזיאון היישוב היהודי הנמצא במקום וחתם בספר האורחים.

השר דרעי ופמלייתו המשיכו למערת המכפלה לתפילת מנחה על קברי אבות. יו"ר מועצת יש"ע אבי רואה סיכם את הביקור: "אני רוצה להודות על הקשר ההדוק שיש לנו, ראשי הרשויות, עם משרד הפנים והעומד בראשו, שהקב"ה ייתן לו כוחות שימשיך בתפקידו ללא חת. הפתרון למפוני עצומה התגלגל בין המשרדים עד שהשר דרעי החליט לעשות מעשה ולהביא פתרון, יחד עם צוות משרדו. אנחנו מאוד מחוברים לחברי הכנסת, אשר סיירו אתנו ביישובים רבים ביהודה ושומרון. הקשר בינינו הוא בלתי אמצעי והוא אמיתי ונכון".